
El loco y la camisa de Nelson Valente ja s’ha convertit en tot un clàssic de la dramaturgia argentina, un imperdible que no et pots deixar escapar.
Sinopsi
El loco y la camisa és una peça naturalista on la dramatúrgia aborda de manera realista i mitjançant la construcció de personatges arquetípics, diversos eixos temàtics que van entrellaçant-se: la bogeria, la convivència familiar, la revelació de la veritat i la violència domèstica.
Diu el director, Nelson Valente: “Una família amaga al seu boig de totes les maneres possibles. L’amaguen del que hi ha a fora i dins. Suprimir-lo seria l’ideal. El boig es desenvolupa amorf i monstruós en un cos dins d’un cosset. La seva habilitat – condemna és dir el que veu sense filtres. A El loco y la camisa el quelcom subjectiu, quan ha estat unit al concepte de bogeria, es torna potser objectiu. Qui són els bojos i qui són els sans? No existeix bogeria més gran que la de viure en la contínua mentida. La irrealitat embogeix i perverteix. I la maldat… que s’alimenta a ella mateixa sense descans”.
Originalment, el lloc de representació va ser un pis on els actors desenvolupaven les seves accions per 20 espectadors que estaven inclosos en l’escena (els seients-butaques estan disposats dins l’espai de la representació). La realització de l’obra en un espai real i la proximitat dels espectadors amb els actors profunditzaven el desenvolupament de la peça al voltant d’una estètica naturalista.
Castellà
El loco y la camisa és una peça naturalista on la dramatúrgia aborda de manera realista i mitjançant la construcció de personatges arquetípics, diversos eixos temàtics que van entrellaçant-se: la bogeria, la convivència familiar, la revelació de la veritat i la violència domèstica.
Diu el director, Nelson Valente: “Una família amaga al seu boig de totes les maneres possibles. L’amaguen del que hi ha a fora i dins. Suprimir-lo seria l’ideal. El boig es desenvolupa amorf i monstruós en un cos dins d’un cosset. La seva habilitat – condemna és dir el que veu sense filtres. A El loco y la camisa el quelcom subjectiu, quan ha estat unit al concepte de bogeria, es torna potser objectiu. Qui són els bojos i qui són els sans? No existeix bogeria més gran que la de viure en la contínua mentida. La irrealitat embogeix i perverteix. I la maldat… que s’alimenta a ella mateixa sense descans”.
Originalment, el lloc de representació va ser un pis on els actors desenvolupaven les seves accions per 20 espectadors que estaven inclosos en l’escena (els seients-butaques estan disposats dins l’espai de la representació). La realització de l’obra en un espai real i la proximitat dels espectadors amb els actors profunditzaven el desenvolupament de la peça al voltant d’una estètica naturalista.
- Direcció:
Nelson Valente - Autoria:
Nelson Valente - Ajudantia de direcció:
Mariana Fossatti - Escenografia:
Luciano Stechina - Disseny gràfic:
Mariana Fossatti - Fotografia:
Mariana Fossatti - Producció:
Banfield Teatro Ensamble
- Neus Mònico FernándezTeatre Barcelona
- Jordi IglesiasTeatre Barcelona
- Miquel Gascon BazTeatre Barcelona
- Marc RiberaTeatre Barcelona
- Josep Maria Ribaudí i MartíTeatre Barcelona
- Francesc Esteve i TomàsTeatre Barcelona
- Joaquim Armengol RouraTeatre Barcelona
- Iván F. MulaTeatre Barcelona
- Xavi PijoanTeatre Barcelona
- Victòria Oliveros Layola
- Joaquín Arias
- Lena Lenera
- Neus Mònico Fernández
- Llorenç Prats Canals
- Josep Via Santacana