Sinopsi
Fins fa 20 anys, els petons d’amor, és a dir, els petons a la boca, en un escenari de teatre sempre es Fingien. Tres eren les principals estratagemes per dissimular el fingiment d’un petó:
A / El galant s’inclina sobre la dama, torça lleugerament el cap de manera que oculta el petó al “respectable” i llavors fa un petó a l’actriu a la barbeta o al llavi superior. B / El galant, ple de frenesí, acaricia a la dama amb les seves dues mans, posades ambdues sobre les seves galtes. En el moment de l’òscul, el galant llisca el dit polze sobre la boca de la dama i així, es dóna un petó al dit gros. C / El galant inclina el cap i subjecta amb les seves mans el cap de la dama i fa un petó a aquesta entre el pòmul i la boca, espai que no s’aprecia ja que la mà del gala impedeix la visibilitat.
PREMI FERIA DE HUESCA A L’ESPECTACLE MÉS INNOVADOR
LA COMPANYIA
Colectivo 96º té com a objectiu evitar trobar una línia de treball. Els motors que ens han portat a crear les peces fins avui presentades tenen en comú que es qüestionen: Què és la representació? Què, la ficció? I, què pinto jo en tot això? És per això que juguem a construir identitats en aquest marge de confusió entre realitat i ficció, per qüestionar d’aquesta manera la pròpia construcció / deconstrucció d’uns jos inexistents i que són una representació tant en l’escena com en la vida real.
Castellà
Fins fa 20 anys, els petons d’amor, és a dir, els petons a la boca, en un escenari de teatre sempre es Fingien. Tres eren les principals estratagemes per dissimular el fingiment d’un petó:
A / El galant s’inclina sobre la dama, torça lleugerament el cap de manera que oculta el petó al “respectable” i llavors fa un petó a l’actriu a la barbeta o al llavi superior. B / El galant, ple de frenesí, acaricia a la dama amb les seves dues mans, posades ambdues sobre les seves galtes. En el moment de l’òscul, el galant llisca el dit polze sobre la boca de la dama i així, es dóna un petó al dit gros. C / El galant inclina el cap i subjecta amb les seves mans el cap de la dama i fa un petó a aquesta entre el pòmul i la boca, espai que no s’aprecia ja que la mà del gala impedeix la visibilitat.
PREMI FERIA DE HUESCA A L’ESPECTACLE MÉS INNOVADOR
LA COMPANYIA
Colectivo 96º té com a objectiu evitar trobar una línia de treball. Els motors que ens han portat a crear les peces fins avui presentades tenen en comú que es qüestionen: Què és la representació? Què, la ficció? I, què pinto jo en tot això? És per això que juguem a construir identitats en aquest marge de confusió entre realitat i ficció, per qüestionar d’aquesta manera la pròpia construcció / deconstrucció d’uns jos inexistents i que són una representació tant en l’escena com en la vida real.
- Ajudantia de direcció:
Yuri Fontes - Il·luminació:
Gorka Bilbao - Coreografia:
Mònica Muntaner - Disseny gràfic:
Macarena Recuerda Shepherd - Vídeo:
La FuNdicIOn Bilbao