La coreògrafa catalana establerta a París, Aina Alegre, es pregunta en aquest nou espectacle: quins són els mecanismes que utilitzem per a celebrar-nos?
Sinopsi
Hiroshima continua apostant per aquesta coreògrafa catalana establerta a París i artista associada al projecte. Aina Alegre va presentar a Hiroshima No se trata de un desnudo mitológico, despertant l’interès de la sala. L’any següent, Hiroshima la va convidar a presentar la seva primera peça de grup Le jour de la bête, on cinc intèrprets oferien un ritual festiu inspirat en els gestos i en els espais simbòlics de les festes populars de Catalunya que les comunitats inventen per tal de reunir-se i celebrar. Gràcies a la col·laboració amb dansa. Quinzena Metropolitana, aquest any Hiroshima coprodueix La nuit, nos autres, de la mà de partners francesos com L’Atelier de Paris o Les Ballets de Loraine. La nuit, nos autres segueix amb la pregunta original de la peça anterior: quins són els mecanismes que utilitzem per a celebrar-nos? Si bé a Le jour de la bête la pregunta anava dirigida al grup, en aquesta nova aventura la coreògrafa se centrarà en l’autocelebració, posant en joc la noció d’identitat, d’empoderament i construint una experiència gestual i plàstica al voltant de la representació, la figuració i la metamorfosi d’un mateix. La màscara o les eines del cabaret estaran presents en aquest polimorfisme coreogràfic que s’estrenarà després d’un període de dues setmanes de residència a la sala. Una aposta de la sala per una de les coreògrafes emergents més estimulants del moment.