El deliri, la irracionalitat, la histèria i la bogeria es barregen en aquesta peça inspirada en les Bacants, d’Eurípides, on conviuen la violència i una aspiració a una vida senzilla i tranquil·la. L’autor de l’Antiguitat ens convida a recórrer les profunditats humanes sota forces més enllà de la raó. La peça està interpretada per vuit ballarins i cinc músics que ens oferiran imatges exuberants pròpies d’aquesta coreògrafa.
Marlene Monteiro Freitas va estudiar a l’escola de dansa P.A.R.T.S. de Brussel·les i a l’Escola Superior de Dansa i la Fundació Calouste Gulbenkian de Lisboa. Ha treballat, entre d’altres, amb els coreògrafs Emmanuelle Huynh, Loïc Touzé, Tânia Carvalho i Boris Charmatz. El denominador comú de les seves peces és l’obertura, la impuresa i la intensitat. És cofundadora de P.OR.K, estructura de producció de Lisboa.
Marlene Monteiro ha presentat recentment dues peces a Barcelona: (M)IMOSA, amb Trajal Harrell, Cecilia Bengolea i François Chaignaud en el Mercat, i Guintche a la sala Hiroshima, treballs amb què va seduir totalment al públic.