El Ballet de Barcelona presenta un programa doble de ballet format per Llac dels cignes (2on acte) i Tongues.
Basat en la música, coreografia i escenografia de Txaikovski i Petipa, el 2n Acte del Llac dels Cignes presenta un elenc amb igualtat de gènere que reflecteix els temps actuals.
Tongues és la nova creació de dansa contemporània inspirada en l’obra i la vida de Ludwig Wittgenstein, un dels principals filòsofs del segle XX. “Com de petit pot ser un pensament per omplir tota una vida?
Sinopsi
Llac dels signes (2on acte). Els cignes són un símbol de bellesa, amor, confiança i lleialtat. Aquestes qualitats no tenen cap referència al gènere, ja que el gènere d’aquestes aus sovint és molt difícil de distingir. Els cignes són adorats per les seves qualitats animals i el seu atractiu estètic. Aquesta producció no permet que les normes de gènere controlin l’elenc, sinó la qualitat dels artistes.
Tongues, ‘llengües’ en català, és un joc constant de contrastos entre moviments extravagants i sensuals, claror i foscor, materialisme i espiritualitat. Els diversos personatges es van endinsant en relacions on sovint la frustració de no comprendre’s i la por a ser rebutjat provoquen una recerca de llum i de portes obertes per a reinventar-se un mateix. I és que no es tracta de què diem sinó de la manera i del context en què ho diem.
LA COMPANYIA
El Ballet de Barcelona va ser fundat per Chase Johnsey (Florida) i Carlos Renedo (Barcelona), tots dos amb una llarga trajectòria en el món de la dansa, incloent-hi companyies com Les Ballets Trockadero, l’English National Ballet de Londres, o la Metropolitan Opera House de Nova York. Junt amb la directora associada Carolina Masjuan, és ja referent internacional amb artistes de més de 16 nacionalitats. És la companyia professional de dansa contemporània i clàssica del país, lliure d’expectatives corporals poc realistes, sense discriminació ètnica o de gènere, practicant tracte just, transparència i inclusivitat.
El català David Rodriguez i l’australià Luke Prunty, amb una carrera internacional com a ballarins (Béjart Ballet Lausanne, Ballet de l’Opera del Tirol, Gauthier Dance Company, Metamorphosis Dance) arriben des de Suïssa per presentar una obra profundament humana sobre l’entesa i l’empatia, en relació rigorosa amb la musicalitat d’una selecció barroca i contemporània, a vegades hipnòtica, transcendint fronteres entre la dansa i la teatralitat, i amb una coreografia que demana una exigència física extrema als ballarins.
Llac dels signes (2on acte). Els cignes són un símbol de bellesa, amor, confiança i lleialtat. Aquestes qualitats no tenen cap referència al gènere, ja que el gènere d’aquestes aus sovint és molt difícil de distingir. Els cignes són adorats per les seves qualitats animals i el seu atractiu estètic. Aquesta producció no permet que les normes de gènere controlin l’elenc, sinó la qualitat dels artistes.
Tongues, ‘llengües’ en català, és un joc constant de contrastos entre moviments extravagants i sensuals, claror i foscor, materialisme i espiritualitat. Els diversos personatges es van endinsant en relacions on sovint la frustració de no comprendre’s i la por a ser rebutjat provoquen una recerca de llum i de portes obertes per a reinventar-se un mateix. I és que no es tracta de què diem sinó de la manera i del context en què ho diem.
El Ballet de Barcelona va ser fundat per Chase Johnsey (Florida) i Carlos Renedo (Barcelona), tots dos amb una llarga trajectòria en el món de la dansa, incloent-hi companyies com Les Ballets Trockadero, l’English National Ballet de Londres, o la Metropolitan Opera House de Nova York. Junt amb la directora associada Carolina Masjuan, és ja referent internacional amb artistes de més de 16 nacionalitats. És la companyia professional de dansa contemporània i clàssica del país, lliure d’expectatives corporals poc realistes, sense discriminació ètnica o de gènere, practicant tracte just, transparència i inclusivitat.
El català David Rodriguez i l’australià Luke Prunty, amb una carrera internacional com a ballarins (Béjart Ballet Lausanne, Ballet de l’Opera del Tirol, Gauthier Dance Company, Metamorphosis Dance) arriben des de Suïssa per presentar una obra profundament humana sobre l’entesa i l’empatia, en relació rigorosa amb la musicalitat d’una selecció barroca i contemporània, a vegades hipnòtica, transcendint fronteres entre la dansa i la teatralitat, i amb una coreografia que demana una exigència física extrema als ballarins.
- Companyia:
Ballet de Barcelona - Direcció:
Chase Johnsey
Carlos Renedo
Carolina Masjuan - Ajudantia de direcció:
Queralt Blanch-Ferrer - Direcció tècnica:
Sergio Gracia - Ballarins/es:
Victoria Aletta
Teodora Martínez
Juan José Alacid
Anibal Caballero
Clara del Cerro
Estela Coll
Anna Ishii
Chase Johnsey
Mikiya Kakehashi
Akane Kogure
Heyler Lameda
Reo Morikawa
Carlos Renedo
Lisa-Marie Vervoort
Pedro Alves
Ricardo Bravo
Soraya Amirkhosrovi
Verica Canseco
Clara Caparros
Catalina Casas-Cordero
Dora Ciacca
Pierre Gaston
Rocío Hernandez
Hisaki Ida
Rena Ishikawa
Piper Jackson
Hikaru Kasai
Ryler Krauss
Tamar Moross
Takahiro Nakashima
Hitoe Nakatamari
Mai Namba
Matilda Nordberg
Alexis Orange
Letizia Pignard
Jade Requet
Andrea Sandoval
Lilie-Maud Tinancourt
Anna Tokumori
Hazuki Tsukagoshi
Natsumi Tzukagoshi
Margarita Paroussi
Clara Mora
Gaspar Platini
Marina Solé - Regidoria:
Silvia Vall
Marc Berraondo - Escenografia:
Pau Llobet
Carles Pujol
Taller d'escenografia Teatre-Auditori Sant Cugat - Il·luminació:
Sergio Gracia - Vestuari:
Chase Johnsey
David Rodriguez
Luke Prunty - Coreografia:
Anna Ishii
David Rodriguez
Luke Prunty - Disseny gràfic:
Zuhaitz San Buenaventura
Santi & Kco - Fotografia:
Carlos Quezada - Comunicació:
Publispec - Producció:
Ballet de Barcelona - Any de la producció:
- epfabrega