Ballet Nacional de España: Afanador

Ballet Nacional de España: Afanador

El Ballet Nacional d’Espanya presenta Afanador, una proposta signada per Marcos Morau. El repte és posar en moviment una mirada concreta i conciliar, en un espectacle de flamenc i dansa, l’obra del fotògraf de moda colombià Ruvén Afanador. Conegut pels retrats a celebritats del món del cinema o de la música, Afanador manté una estreta vinculació amb el flamenc, sobre el que ha escrit dos llibres (Ángel gitano i Mil besos). El 2008 va signar el cartell de la Biennal de Flamenc.

Sinopsi

Trencant les rígides fronteres que separen les disciplines artístiques, el coreògraf Marcos Morau, director de la companyia La Veronal i Premi Nacional de Dansa 2013, treballa amb la capacitat del fotògraf “per crear personatges a partir de modelar persones reals” i de la seva creativitat per a generar mons “que sorgeixen de la bellesa de la llum i de les ombres”, per elaborar un espectacle que es nodreix de la seva aproximació fotogràfica al flamenc i sobre com un creador aliè al flamenc i a la cultura que l’embolica s’enamora de la seva plàstica i es deixa seduir pel seu llenguatge “directe i punxant com una navalla esmolada”, explica Morau.

Aquest és, doncs, un exercici d’hibridar dos llenguatges, fotografia i dansa, a la recerca d’“un univers nou”, tot construint imaginaris nous a partir de la mirada d’un altre creador en un exercici de respecte i fascinació.

Sinopsi

Trencant les rígides fronteres que separen les disciplines artístiques, el coreògraf Marcos Morau, director de la companyia La Veronal i Premi Nacional de Dansa 2013, treballa amb la capacitat del fotògraf “per crear personatges a partir de modelar persones reals” i de la seva creativitat per a generar mons “que sorgeixen de la bellesa de la llum i de les ombres”, per elaborar un espectacle que es nodreix de la seva aproximació fotogràfica al flamenc i sobre com un creador aliè al flamenc i a la cultura que l’embolica s’enamora de la seva plàstica i es deixa seduir pel seu llenguatge “directe i punxant com una navalla esmolada”, explica Morau.

Aquest és, doncs, un exercici d’hibridar dos llenguatges, fotografia i dansa, a la recerca d’“un univers nou”, tot construint imaginaris nous a partir de la mirada d’un altre creador en un exercici de respecte i fascinació.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Opinions de l'espectacle 1
  • Emma Álvarez
    Emma Álvarez
    Teatre Barcelona
Articles relacionats
‘Afanador’, el poder de la barreja

‘Afanador’, el poder de la barreja

Hi ha barreges com l’aigua i l’oli, que no acaben d’unir-se i conserven les seves identitats tot i que posis interès a generar un ens nou. Després, n’hi ha d’altres […]

Enllaç copiat!