La Sala Ars programa el Cicle de Dansa en Resistència: Barricada
Barricada vol programar peces curtes de creadores de dansa que en visquin la seva pràctica com una eina de transformació social i que els calgui visibilitat.
Sinopsi
#4.1barricada16.2
Contàiner 1: Espolsant la pols, Eloi Martín
Què passa amb totes aquelles paraules que van quedar perdudes dins d’una llibreta negra? Tots aquells dubtes, aquelles pors de quan prens una decisió sobre la teva identitat i, de sobte, res és clar… Un recull de molts dies d’escriure s’ha ordenat en un petit monòleg, i vol donar veu i llum a tots els racons foscos del trànsit i el viatge cap a un mateix.
L’objectiu d’aquesta peça és explicar, compartir, mostrar; reflexions i la complexa indagació de la identitat quan es tracta d’un trànsit de gènere. Ensenyar què li passa a algú que, de sobte, està infringint les normes socials i no sap com orientar-se.
En realitat, també hi ha la voluntat d’apropar l’experiència a tothom qui ho escolti i valorar fins a quin punt aquesta és una realitat tan llunyana. Desmuntar precisament aquesta pretensió: que només transita la gent trans. Que la identitat està clara per gairebé tothom.
Fitxa artística
Text: Eloi Martín // Creació: Eloi Martín // Direcció i interpretació: Eloi Martín
Contàiner 2: S-end, Tanit Cobas, Marta Santacatalina
Un espacio aislado ocupado por una mujer que envía, espera y recibe junto a la distancia.
Con S-end partimos de la falsa simpleza de un abrazo que ahora somos incapaces de dar, ahondamos en los conflictos con la misma naturalidad con la que enviamos un emoticono y rescatamos las imágenes de la persona dialogante con su alter ego. Creando así, un único cuerpo en constante diálogo, que es a la vez, dos monólogos internos simbióticos
Fitxa artística
Coreografía e Interpretación: // Tanit Cobas, Marta Santacatalina // Música: Rita Cordón, Pepe Castillo.// Fotografía: Álex Terol // Residencia: CRA’P, Pràctiques de creació i recerca artística l’Obrador – Espai de Creació
Contàiner 3: Piedra Rota, Manuel Badás
Piedra Rota toma su nombre y se inspira libremente del poema <<Los hombres huecos>> de T. S. Elliot. Partiendo de esa vacuidad de la vida moderna de la que el poeta está harto se traza un ensayo kinético que se mueve entre lo orgánico y lo artificial.
Lo vegetal muerto y lo sintético brillante. Busca los huecos internos del cuerpo para poder moverse desde ahí, pensar y repensar desde qué lugar bailar, alejarse del marco estético y académico para entrar en una otredad en movimiento. Llegar a un exceso de imágenes para conseguir el vacío, despojarse de elementos y llegar a lo esencial, a un simple caminar.
Piedra Rota forma parte del proyecto <<Paisajes no-muertos>>, dispositivo multiforme que investiga una narrativa en torno a la muerte desde un punto de vista no antropocéntrico y conectado a la naturaleza. Se compone de procesos instalativos, pieza escénica (Piedra Rota) y publicación auoteditada.
Fitxa artística
Creación e interpretación: Manuel Badás. // Espacio Sonoro: Haize Lizarazu. // Producción: Inquiquinante Danza.
#4.2barricada23.2
Contàiner 1: THE LESSON, LaSADCUM
A través de mecanismes d’apropiació i collage, THE LESSON funciona com un ‘found footage’ coreogràfic que pensa el nostre comportament en la era post-internet
Fitxa artística
Coreografia: Guillem Jiménez // Intérpretes: Guillem Jiménez y Vera Palomino // Escenografia y audio-visuals: Guillem Jiménez // Producción: Maricas Maricas y TKM Room
Contàiner 2: Folk, Marc Vilajuana
Folk? Folk. Horitzontalitat. Lideratge. Minoria. Democràcia? Votació. Complexe. Seguretat. Error. Déu. Tu. Distància i comunicació. Animals de raó? Convenció. Mentida i convicció.
Fitxa artística
Direcció i interpretació: Marc Vilajuana // Agraïments: Tothom qui m’ha oferit i escoltat, també els que m’ignoren.
Contàiner 3: #practicasdeloinvisible
#practicasdeloinvisible és un contenidor de pràctiques de composició instantània entorn el concepte de l’invisibilitzat que anem recollint del procés de creació de SILVER BALLAD (estrena octubre 2021). #practicasdeloinvisible és també un punt de trobada amb ballarines, creadores i amigues per a l’intercanvi a través de la pràctica, per a moure’ns juntes i continuar fent visibles els nostres cossos, la nostra feina i els nostres desitjos. I ho fem d’aquesta manera perquè des de LaSúbita reivindiquem el paper de la pràctica dins del llenguatge escènic.
Fitxa artística
Direcció: LaSúbita // Intèrprets: Emma riba, Laura alcala i col·laboradores. // Producció: LaSúbita i Pere Vilarrubla. // Management: Fani Benages