Alguna cosa fa pudor de podrit al País de les Fades… Victor A. Lauwers, que va fer una repassada a la cara violenta de Shakespeare, es mira ara les comèdies de l’autor a Billy’s Joy. I en crea una del segle XXI ambientada en un lloc on res no és el que sembla.
Sinopsi
Quan li van demanar a Victor Afung Lauwers que, després de Billy’s Violence, continués explorant l’univers teatral de Shakespeare passejant-se entre les seves comèdies, l’autor es va plantejar alliberar el personatge de Romeu del seu destí tràgic. Si, en alguns moments de la història, com durant el segle XVIII, un públic massa sensible a la violència i la tragèdia havia fet canviar els finals de les obres shakespearianes per fer feliços els protagonistes… què no podrà fer Lauwers avui? Amb uns Oberon i Sycorax que imaginen ser pares de Romeu i amb una Julieta expulsada de la narració, l’obra transporta els espectadors i espectadores des de l’espiritualitat suposada del País de les Fades en què s’ambienta la història fins a les polèmiques més comuns dels nostres dies: la cancel·lació cultural, el racisme estructural, la guerra, el canvi climàtic… En aquesta obra poblada per fades, reis i reines, óssos, els set nans i Blancaneu, la ficció passa a primer pla i, com passa a El somni d’una nit d’estiu, no se sap del cert què és real i què no ho és. Són els protagonistes figures tràgiques interpretant una comèdia, o uns éssers còmics immersos en la tragèdia? I tot passa en un text profundament lligat al nostre temps que parodia o reflecteix personatges shakespearians que, aquí, s’adrecen directament al públic més jove, al de les generacions Z o Millennial, que busquen el seu espai en un món de boomers. En aquest espectacle hi participen els intèrprets de Barcelona Nao Albet, Gonzalo Cunill i Juan Navarro.
Anglès
Català
Castellà
Neerlandès
Quan li van demanar a Victor Afung Lauwers que, després de Billy’s Violence, continués explorant l’univers teatral de Shakespeare passejant-se entre les seves comèdies, l’autor es va plantejar alliberar el personatge de Romeu del seu destí tràgic. Si, en alguns moments de la història, com durant el segle XVIII, un públic massa sensible a la violència i la tragèdia havia fet canviar els finals de les obres shakespearianes per fer feliços els protagonistes… què no podrà fer Lauwers avui? Amb uns Oberon i Sycorax que imaginen ser pares de Romeu i amb una Julieta expulsada de la narració, l’obra transporta els espectadors i espectadores des de l’espiritualitat suposada del País de les Fades en què s’ambienta la història fins a les polèmiques més comuns dels nostres dies: la cancel·lació cultural, el racisme estructural, la guerra, el canvi climàtic… En aquesta obra poblada per fades, reis i reines, óssos, els set nans i Blancaneu, la ficció passa a primer pla i, com passa a El somni d’una nit d’estiu, no se sap del cert què és real i què no ho és. Són els protagonistes figures tràgiques interpretant una comèdia, o uns éssers còmics immersos en la tragèdia? I tot passa en un text profundament lligat al nostre temps que parodia o reflecteix personatges shakespearians que, aquí, s’adrecen directament al públic més jove, al de les generacions Z o Millennial, que busquen el seu espai en un món de boomers. En aquest espectacle hi participen els intèrprets de Barcelona Nao Albet, Gonzalo Cunill i Juan Navarro.
- Autoria:
- Música:
Maarten Seghers - Fotografia:
Wonge Bergmann - Producció:
Needcompany - Producció executiva:
Koen De Saeger
Raphael Noel
Jérémy Michel
Ditten Lerooij
Sharlotta Seeligmüller
Leander Schönweger - Management:
Pieter D’Hooghe
Rune Floryn
Vibe Stalpaert - En col·laboració amb:
ImPulsTanz (Viena)
Perpodium (Anvers)
Le Quartz (Brest)
The Shakespeare Festival (Gdansk)
Teatro Central (Sevilla)
CC Brugge (Bruges)
Teatro Español
Naves Matadero