Sinopsi
A primer cop d’ull, el text d’Y-X pot semblar-nos l’enèsima reflexió –en clau de comèdia- entorn a les relacions amoroses. La novetat que presenta és, però, que, intentant allunyar-se dels enfocaments psicoanalítics o existencialistes a què estem acostumats, el text aborda l’amor –concretament la cultura de la monogàmia i l’amor romàntic- des d’una perspectiva política.
L’activista feminista Na Pai escriu: “En la nostra societat la monogàmia no és un mer model de relacions afectivo-sexuals, ja que no és una opció més entre d’altres, sinó que és el model hegemònic, en el qual ens veiem forçades a encaixar tan si ens agrada com si no”. Efectivament, Y-X recull aquesta tesi i analitza la instrumentalització que s’ha fet de l’amor, convertint el model monogàmic en l’única forma possible d’estimar en el món occidental, una forma que, en tant que obligatòria (no hi ha alternatives possibles), esdevé repressiva. En aquest sentit, el text situa la cultura de la monogàmia al mateix nivell que l’homofòbia i el masclisme, desemmascarant-la, així, com la tercera pota de l’heteropatriarcat.
Català
A primer cop d’ull, el text d’Y-X pot semblar-nos l’enèsima reflexió –en clau de comèdia- entorn a les relacions amoroses. La novetat que presenta és, però, que, intentant allunyar-se dels enfocaments psicoanalítics o existencialistes a què estem acostumats, el text aborda l’amor –concretament la cultura de la monogàmia i l’amor romàntic- des d’una perspectiva política.
L’activista feminista Na Pai escriu: “En la nostra societat la monogàmia no és un mer model de relacions afectivo-sexuals, ja que no és una opció més entre d’altres, sinó que és el model hegemònic, en el qual ens veiem forçades a encaixar tan si ens agrada com si no”. Efectivament, Y-X recull aquesta tesi i analitza la instrumentalització que s’ha fet de l’amor, convertint el model monogàmic en l’única forma possible d’estimar en el món occidental, una forma que, en tant que obligatòria (no hi ha alternatives possibles), esdevé repressiva. En aquest sentit, el text situa la cultura de la monogàmia al mateix nivell que l’homofòbia i el masclisme, desemmascarant-la, així, com la tercera pota de l’heteropatriarcat.
- Direcció:
- Autoria:
- Dramatúrgia:
Laia Alsina Ferrer - Ajudantia de direcció:
Aleix Duarri - Escenografia:
Carlota Masvidal - Il·luminació:
Rubèn Taltavull - Caracterització:
Núria Ribera - Vestuari:
Carlota Masvidal - Moviment:
Robert González - Fotografia:
Carlota Masvidal
Aleix Duarri - Producció:
Júlia Simó Puyo
- Miquel Gascon BazTeatre Barcelona
- Gema MoraledaTeatre Barcelona
- Iván F. MulaTeatre Barcelona
- Hebert Parodi