Lola Herrera protagonitza Cinco horas con Mario, l’adaptació de la famosa novel·la de Miguel Delibes. El text és un testimoni de la realitat social i ideològica dels anys 60 a Espanya.
Sinopsi
Març de 1966. Carmen Sotillo, als 44 anys, acaba de perdre al seu marit Mario de forma inesperada. Una vegada que les visites i la família s’han retirat, ella sola vetlla durant la última nit el cadàver del seu marit i inicia amb ell un monòleg-diàleg en el qual descobrim les seves personalitats i els conflictes del seu matrimoni.
Amb una forma entretallada, detallista al mínim, reiterativa i plena de tòpics, Carmen Sotillo diu coses, manifesta sentiments i emet judicis, que avui poden semblar-nos increïbles. Aquest llenguatge, però, existia, aquests judicis s’emetien, aquestes “coses” de Carmen estaven a la vida de tots els dies.
Cinco horas con Mario és, entre moltes altres coses, un document viu d’aquests anys. De les preocupacions econòmiques, religioses, polítiques, sexuals i morals aleshores imperants que Delibes, a través del llenguatge de la seva protagonista, va deixar retratades amb nitidesa, de forma que la vida espanyola d’aleshores arriba a palpitar viva a les seves paraules.
Però, per sobre de tot això, Cinco horas con Mario ens parla dels assumptes eterns de l’ésser humà: de la culpa, de la soledat, de la incomunicació, del sentit de la vida. Com sempre en Delibes partint d’un localisme concret encarna en els seus personatges i en els seus conflictes les realitats més profundes i complexes que condicionen la nostra vida.
*Aquest espectacle va ser protagonitzat el 2013 per Natalia Millán al Teatre Goya.
Castellà
Març de 1966. Carmen Sotillo, als 44 anys, acaba de perdre al seu marit Mario de forma inesperada. Una vegada que les visites i la família s’han retirat, ella sola vetlla durant la última nit el cadàver del seu marit i inicia amb ell un monòleg-diàleg en el qual descobrim les seves personalitats i els conflictes del seu matrimoni.
Amb una forma entretallada, detallista al mínim, reiterativa i plena de tòpics, Carmen Sotillo diu coses, manifesta sentiments i emet judicis, que avui poden semblar-nos increïbles. Aquest llenguatge, però, existia, aquests judicis s’emetien, aquestes “coses” de Carmen estaven a la vida de tots els dies.
Cinco horas con Mario és, entre moltes altres coses, un document viu d’aquests anys. De les preocupacions econòmiques, religioses, polítiques, sexuals i morals aleshores imperants que Delibes, a través del llenguatge de la seva protagonista, va deixar retratades amb nitidesa, de forma que la vida espanyola d’aleshores arriba a palpitar viva a les seves paraules.
Però, per sobre de tot això, Cinco horas con Mario ens parla dels assumptes eterns de l’ésser humà: de la culpa, de la soledat, de la incomunicació, del sentit de la vida. Com sempre en Delibes partint d’un localisme concret encarna en els seus personatges i en els seus conflictes les realitats més profundes i complexes que condicionen la nostra vida.
*Aquest espectacle va ser protagonitzat el 2013 per Natalia Millán al Teatre Goya.
- Direcció:
Josefina Molina - Autoria:
Miguel Delibes - Adaptació:
Miguel Delibes
Josefina Molina
José Sámano - Veus en off:
Julio López - Escenografia:
Rafael Palmero - Decorats:
Mateos
Javier Pastrana
Sabre - Il·luminació:
Manuel Maldonado - So:
Mariano Díaz - Perruqueria:
Raquel Rodríguez - Maquillatge:
Raquel Rodríguez - Música:
Luis Eduardo Aute - Disseny gràfic:
David Sueiro - Fotografia:
Daniel Dicenta - Producció:
Sabre Producciones
Pentación Espectáculos
José Sámano
Jesús Cimarro - Producció executiva:
Nur Levi
Pilar Velasco
Cristina Lobeto
- Ramsés Martínez BarqueroTeatre Barcelona
- Magui AlbaTeatre Barcelona
- Eirene RamosTeatre Barcelona
- Israel LopezTeatre Barcelona
- Andreu RamiTeatre Barcelona
- Hebert ParodiTeatre Barcelona
- Markos GoikoleaTeatre Barcelona
- Carles Armengol GiliTeatre Barcelona
- TRAGYCOM / Jesús Melones Valle / Antonio Alonso RodriguezTeatre Barcelona
- David Elfa NovoaTeatre Barcelona
- Fritz ZepuntTeatre Barcelona
- Emma E. Luna
- Taradete
- Victòria Oliveros Layola
- Teresa M