La marxa de l’ésser estimat i gestionar la consegüent frustració ha estat subjecte en la música al llarg dels segles. Així, ha esdevingut el pretext perfecte per a alguns grans compositors a l’hora d’escriure moments sublims del repertori.
Sinopsi
Tres exemples wagnerians ens situen davant del fil conductor del comiat: de l’acceptació del Rei Marke davant de la traïció del seu nebot Tristan, la dormició de Brünnhilde com a càstig a la deslleialtat marital de Wotan envers Fricka i finalment el lament que Isolde canta davant del cadàver de Tristan: una mort d’amor infinit davant la impossibilitat de consumar-lo a la Terra.
El lament, com a figura lírico-patètica que va dominar la història de l’òpera, és una queixa contra el destí a causa d’una adversitat.
Programa
R. Strauss
Vier letzte Lieder
R. Wagner
Liebestod (Tristan und Isolde, acte III)
Lament del Rei Marke (Tristan und Isolde, acte II)
Comiat de Wotan (Die Walküre, acte III)