Cúmul és un espectacle de dansa creat per la coreògrafa Marta Gálvez Moncasi.
Sinopsi
Cúmul, brolla de la curiositat per les formes geomètriques especialment pels fractals. Aquells objectes geomètrics on l’estructura bàsica o fragmentada es repeteix a diferents escales. Analitzant el què, el com i el perquè de la seva presència en moltes estructures naturals, s’arriba a un terme matemàtic com és la Successió de Fibonacci. És així, com les ballarines impregnades per la Successió matemàtica aconsegueixen crear una partitura pròpia unint el cos, l’espai i la música dins d’un llenguatge escènic en comú. Com una fórmula matemàtica que es representa en diferents estructures naturals es pot expressar en moviment? Creus que una Successió numèrica pot esdevenir emoció i vivència?
MARTA GÁLVEZ
Treballa com a ballarina, professora de dansa i GYROTONIC® Trainer a Barcelona. En 2018 obté el Màster en Arts Escèniques d’Estudis Teatrals MUET a Barcelona. El 2012 finalitza i es gradua en Bachelor of Dance at Artez Hogeschool voor de Kunsten a Holanda. El 2010 obté una beca Erasmus d’Artez que realitza a l’Escola Superior de Dansa de Lisboa (Portugal). Es titula en 2008 del Bloc de Formació Clàssica i Contemporània a l’Escola de Creació AREA de Barcelona. Realitza dos anys de Publicitat i RR.PP a la Universitat ESERP de Barcelona (2006-2008). Ha treballat com a ballarina freelance amb Coreògrafs com Helena Franzén (SWE), Roberto Zappala (SCL), Simone Truong (CHE), Emilie Gallier (NLD), Willi Dorner (ESP), Gaetano Badalamenti (SCL), Julian Barnett (NLD) i Ann Van Den Broek (NLD). Actualment a part de realitzar els seus projectes treballa la dramatúrgia escènica en companyies de dansa i teatre.
Cúmul, brolla de la curiositat per les formes geomètriques especialment pels fractals. Aquells objectes geomètrics on l’estructura bàsica o fragmentada es repeteix a diferents escales. Analitzant el què, el com i el perquè de la seva presència en moltes estructures naturals, s’arriba a un terme matemàtic com és la Successió de Fibonacci. És així, com les ballarines impregnades per la Successió matemàtica aconsegueixen crear una partitura pròpia unint el cos, l’espai i la música dins d’un llenguatge escènic en comú. Com una fórmula matemàtica que es representa en diferents estructures naturals es pot expressar en moviment? Creus que una Successió numèrica pot esdevenir emoció i vivència?
Treballa com a ballarina, professora de dansa i GYROTONIC® Trainer a Barcelona. En 2018 obté el Màster en Arts Escèniques d’Estudis Teatrals MUET a Barcelona. El 2012 finalitza i es gradua en Bachelor of Dance at Artez Hogeschool voor de Kunsten a Holanda. El 2010 obté una beca Erasmus d’Artez que realitza a l’Escola Superior de Dansa de Lisboa (Portugal). Es titula en 2008 del Bloc de Formació Clàssica i Contemporània a l’Escola de Creació AREA de Barcelona. Realitza dos anys de Publicitat i RR.PP a la Universitat ESERP de Barcelona (2006-2008). Ha treballat com a ballarina freelance amb Coreògrafs com Helena Franzén (SWE), Roberto Zappala (SCL), Simone Truong (CHE), Emilie Gallier (NLD), Willi Dorner (ESP), Gaetano Badalamenti (SCL), Julian Barnett (NLD) i Ann Van Den Broek (NLD). Actualment a part de realitzar els seus projectes treballa la dramatúrgia escènica en companyies de dansa i teatre.
- Direcció:
Marta Gálvez Moncasi - Any del text:
- Dramatúrgia:
Marta Gálvez Moncasi - Ballarins/es:
Anna Serra
Clara Llobet
Arina Lannoo
Marta Gálvez - Il·luminació:
Jaume Ortiz - So:
Koen Quintyn - Vestuari:
Jordi Gálvez - Coreografia:
Aïda Guirro
Marta Gálvez - Música:
Maurice Ravel - Fotografia:
Gemma Roig - Producció:
Colectivo Lema
- Yolanda