Sinopsi
Mágica y Elástica es configura com un musical desconstruït que explora la manera amb què el so, el moviment i la imatge treballen plegats; aquests elements ens permeten percebre allò del què no podem parlar, entreveure el que el llenguatge no pot captar encara, i ens condueixen a un espai de misteri en el subsol de l’espectacle i en el moment en què l’experiència es converteix en emoció. La desconstrucció del gènere musical ofereix un camp de treball on la narrativa pot partir d’una imatge, la coreografia d’una peça musical, la música de la narrativa, la coreografia de la imatge, la imatge de la música, etc., sense jerarquies entres elles, cooperant per generar la partitura que és la peça: un cos musical amorf, mixt i amb múltiples capes.
Cuqui Jerez comença a desenvolupar el seu treball coreogràfic el 2001. Des de llavors ha creat peces de diferents natures que s’han presentat a nombrosos festivals, teatres i museus a Europa, EUA i Llatinoamèrica. Les seves peces no es corresponen necessàriament amb la idea d’una “coreografia”, tot i que per a Cuqui Jerez la creació coreogràfica es nodreix d’elements de diferents disciplines: Des de les meves primeres peces, el meu treball ha estat una eina per entendre l’acte performatiu. Fins ara he fet performances, danses, peces de teatre, vídeos, textos, fotografies, objectes, esdeveniments i publicacions, però d’alguna manera considero totes aquestes pràctiques com a coreografies. El meu enfocament de totes les obres és coreogràfic, per això em considero principalment una coreògrafa.
Mágica y Elástica es configura com un musical desconstruït que explora la manera amb què el so, el moviment i la imatge treballen plegats; aquests elements ens permeten percebre allò del què no podem parlar, entreveure el que el llenguatge no pot captar encara, i ens condueixen a un espai de misteri en el subsol de l’espectacle i en el moment en què l’experiència es converteix en emoció. La desconstrucció del gènere musical ofereix un camp de treball on la narrativa pot partir d’una imatge, la coreografia d’una peça musical, la música de la narrativa, la coreografia de la imatge, la imatge de la música, etc., sense jerarquies entres elles, cooperant per generar la partitura que és la peça: un cos musical amorf, mixt i amb múltiples capes.
Cuqui Jerez comença a desenvolupar el seu treball coreogràfic el 2001. Des de llavors ha creat peces de diferents natures que s’han presentat a nombrosos festivals, teatres i museus a Europa, EUA i Llatinoamèrica. Les seves peces no es corresponen necessàriament amb la idea d’una “coreografia”, tot i que per a Cuqui Jerez la creació coreogràfica es nodreix d’elements de diferents disciplines: Des de les meves primeres peces, el meu treball ha estat una eina per entendre l’acte performatiu. Fins ara he fet performances, danses, peces de teatre, vídeos, textos, fotografies, objectes, esdeveniments i publicacions, però d’alguna manera considero totes aquestes pràctiques com a coreografies. El meu enfocament de totes les obres és coreogràfic, per això em considero principalment una coreògrafa.
- Direcció:
Cuqui Jerez - Autoria:
Cuqui Jerez
Anto Rodríguez
Cécile Brousse
Javi Cruz
Louana Gentner
Gilles Gentner - Composició musical:
Oscar Bueno
Cuqui Jerez
Anto Rodríguez
Cécile Brousse
Javi Cruz
Louana Gentner - Idea original:
Cuqui Jerez
Oscar Bueno - Direcció tècnica:
Gilles Gentner - Il·luminació:
Gilles Gentner - Producció executiva:
Dorothy Michaels
Nicole Sazo - Any de la producció: