Amb Des de l’ull de l’huracà, Pau Carrió s’acosta a un dels noms més emblemàtics del periodisme bèl·lic: la corresponsal de guerra Marie Colvin, encarnada per Laura Aubert, que va ser assassinada pel règim sirià l’any 2012 després d’haver cobert nombrosos conflictes armats a l’Orient Mitjà, els Balcans, Txetxènia, el Timor Oriental, Sierra Leone, Zimbàbue o Sri Lanka. Conflictes bèl·lics i periodisme. On són els límits?
Es tracta del segon monòleg del díptic Testimoni de Guerra, que va rebre el Premi Quim Masó 2019 i que es va estrenar a la Sala Tallers del Teatre Nacional de Catalunya el 2021.
Sinopsi
Un poema dramàtic entorn de la informació sobre les zones en guerra i les seves conseqüències, amb la mirada posada sobre els interrogants i paradoxes que suscita inevitablement el retrat de la violència llunyana a través de l’exhibició als mitjans de comunicació.
Català
Un poema dramàtic entorn de la informació sobre les zones en guerra i les seves conseqüències, amb la mirada posada sobre els interrogants i paradoxes que suscita inevitablement el retrat de la violència llunyana a través de l’exhibició als mitjans de comunicació.
- Direcció:
- Autoria:
- Vestuari:
Zaida Crespo Godall - Fotografia:
May Zirkus - Producció:
El Maldà
Teatre Nacional de Catalunya - Premis:
Premi Quim Masó 2019
- Sílvia Moreno PalomarTeatre Barcelona
- Jordi Casas Duocastella