Sinopsi
El Monte Gurugú (Marroc) és un lloc de pas, la sala d’espera del paradís, en la qual els immigrants subsaharians viuen en unes condicions molt precàries i permanentment amenaçats pels brutals atacs de la policia marroquí. El Gurugú és un limb, una terra de frontera. També és, però, un lloc en el qual la solidaritat entre els immigrants és molt comú: el motor que els anima a continuar resistint.
El plantejament del projecte del grup va més enllà que el de presentar un monòleg sinó que pretén que l’espectador visqui una experiència i que es senti part de l’obra. Per això, han creat un espai escènic a tres bandes, despullat, en el qual el públic s’asseu sobre mantes y coixins, entre plàstics i branques. Tot per donar una sensació de lloc de pas, de precarietat, de frontera.
La idea és difuminar els límits entre realitat i ficció, que l’obra comenci ja amb l’entrada del públic a la sala, com si els espectadors fossin un grup d’immigrants acabats d’arribar al Gurugú, als quals explica la seva història.
SINOPSI
El Marley és un gos vagabund adoptat per l’Abdul, un dels immigrants subsaharians que malviuen a la Muntanya Gurugú, molt a prop de Melilla, esperant que els arribi l’hora de saltar la tanca i entrar a Europa. El Marley arriba al campament, anomenat El petit Bamako, i descobreix que l’han adoptat com a gos guardià, perquè els alerti dels atacs de la policia marroquina, molt freqüent al Gurugú. I aleshores en Marley s’adona que serveix per a alguna cosa, que pot ser imprescindible, que pot tenir una llar i crear vincles amb aquesta espècie d’Ulisses del segle XXI, que es desviuen per arribar a la terra promesa que tant han somiat. A El Rey del Gurugú hi ha la narració del drama de la immigració vist per un gos, una mirada alhora lúcida i desconcertada.
Castellà
El Monte Gurugú (Marroc) és un lloc de pas, la sala d’espera del paradís, en la qual els immigrants subsaharians viuen en unes condicions molt precàries i permanentment amenaçats pels brutals atacs de la policia marroquí. El Gurugú és un limb, una terra de frontera. També és, però, un lloc en el qual la solidaritat entre els immigrants és molt comú: el motor que els anima a continuar resistint.
El plantejament del projecte del grup va més enllà que el de presentar un monòleg sinó que pretén que l’espectador visqui una experiència i que es senti part de l’obra. Per això, han creat un espai escènic a tres bandes, despullat, en el qual el públic s’asseu sobre mantes y coixins, entre plàstics i branques. Tot per donar una sensació de lloc de pas, de precarietat, de frontera.
La idea és difuminar els límits entre realitat i ficció, que l’obra comenci ja amb l’entrada del públic a la sala, com si els espectadors fossin un grup d’immigrants acabats d’arribar al Gurugú, als quals explica la seva història.
SINOPSI
El Marley és un gos vagabund adoptat per l’Abdul, un dels immigrants subsaharians que malviuen a la Muntanya Gurugú, molt a prop de Melilla, esperant que els arribi l’hora de saltar la tanca i entrar a Europa. El Marley arriba al campament, anomenat El petit Bamako, i descobreix que l’han adoptat com a gos guardià, perquè els alerti dels atacs de la policia marroquina, molt freqüent al Gurugú. I aleshores en Marley s’adona que serveix per a alguna cosa, que pot ser imprescindible, que pot tenir una llar i crear vincles amb aquesta espècie d’Ulisses del segle XXI, que es desviuen per arribar a la terra promesa que tant han somiat. A El Rey del Gurugú hi ha la narració del drama de la immigració vist per un gos, una mirada alhora lúcida i desconcertada.
- Direcció:
Ferran Joanmiquel - Dramatúrgia:
Ferran Joanmiquel - Il·luminació:
David Costa - Producció:
Cos a Cos
La Nave va
- Miquel Gascon BazTeatre Barcelona
- Neus Mònico FernándezTeatre Barcelona
- Marisol casas
- Elisabet Aznar Santamaria
- Marc García
- Patricia Aznar santamaria
- natalia oliván
- natalia oliván
- san