El creador escènic Francesc Cuéllar (My low cost revolution, Los bancos regalan sandwicheras y chorizos) protagonitza la tercera part de la pentalogia #SR d’Albert Arribas, que es va iniciar a la Sala Hiroshima amb Orationibus #SR l’any passat i va continuar amb Annus irritabilis #SR al TNC.
Un projecte d’investigació escènica entorn de les fronteres de la modernitat, que a Illud Mysticum #SR se centra en el col·lapse dels idealismes artístics i filosòfics sobre el qual s’arrela el materialisme econòmic contemporani.
Illud Mysticum #SR és un oratori dansat per a veu sola. La vida, calvari i mort de l’últim místic de Catalunya. Una història de capellans a la Hiroshima. I de devotes piadoses. I de polítics liberals. I de tietes. I de parenostres i avemaries. I de nens tancats al seminari. I de bisbes que mengen xocolata.
Aquest projecte és un experiment provocat per la Sala Hiroshima en el seu afany per creuar mirades i crear contingut artístic. Va ser titulat inicialment Drawn together, una expressió anglosaxona que juga amb el significat literal (dibuixats junts) i que significa units, agrupats per. Part de l’única consigna de treballar sobre un material «teatral» amb una mirada contemporània (un personatge icònic, un text representatiu de la tradició, un mite) que ajudi a construir un objecte escènic. Des d’aquest marc, Hiroshima ha posat en residència a dues persones que abans no es coneixien personalment: Albert Arribas (director d’escena) i Francesc Cuéllar (creador escènic) i el resultat és Illud Mysticum #SR