Sinopsi

Daniel J. Meyer s’atreveix a adaptar el text de Bertolt Brecht titulat Els Fusells de la senyora Carrar en el nou espectacle de la companyia Descartable Teatre. La proposta compta amb actors com Cristina Arenas, Quim Àvila i Jaume Madaula, entre d’altres.

SINOPSI

Una nit d’abril de 1937, una casa de pescadors d’Andalusia. Teresa Carrar, mare vídua que protegeix els seus fills, en aquesta versió és la més gran de tres germans.
Som a casa de Teresa, en escena hi ha Josep, el més petit dels germans i a fora, al mar, pescant, el germà mitjà a través del qual veurem com Teresa, per raons morals i religioses, no permet que els seus germans petits participin en la lluita armada. Durant aquesta nit, aquesta estona aparentment quotidiana a casa dels Carrar, veiem la passió de la joventut que vol anar al front, encarnada en Josep, el convenciment i força dels que lluiten, encarnat per l’obrer (el cunyat de Teresa en aquesta versió) i les diferents posicions davant d’una guerra, a través dels diversos personatges que representen el poble: el ferit, el mossèn, la noia jove, la senyora Pérez, els pescadors… Un poble que no pensa, que segueix el corrent que toca, un poble adormit.
Mentre aquest dia transcorre normalment, els fets immediats, la mort d’un dels seus, fa que Teresa Carrar se submergeixi en l’espiral de violència que la conduirà al front de batalla, al costat del seu cunyat i del seu germà menor, l’únic supervivent de la seva família juntament amb ella.
Els fusells de la senyora Carrar és causa i efecte. La guerra no admet la neutralitat, la política no admet la neutralitat i, potser, les idees tampoc no l’admeten. Implicar-se ja és per se un posicionament. Per tant, aquesta hora i quinze minuts de l’obra ens permeten veure un grup de personatges que evidencies que implicar-se és inevitable i que això, per si sol, ja suposa un posicionament. La tragèdia d’Espanya serveix a Brecht com a exemplificació i especificació de qualsevol conflicte social, global i polític; com a exemplificació i amplificació de la tragèdia individual.

Durada:
Idioma:
Català
Sinopsi

Daniel J. Meyer s’atreveix a adaptar el text de Bertolt Brecht titulat Els Fusells de la senyora Carrar en el nou espectacle de la companyia Descartable Teatre. La proposta compta amb actors com Cristina Arenas, Quim Àvila i Jaume Madaula, entre d’altres.

SINOPSI

Una nit d’abril de 1937, una casa de pescadors d’Andalusia. Teresa Carrar, mare vídua que protegeix els seus fills, en aquesta versió és la més gran de tres germans.
Som a casa de Teresa, en escena hi ha Josep, el més petit dels germans i a fora, al mar, pescant, el germà mitjà a través del qual veurem com Teresa, per raons morals i religioses, no permet que els seus germans petits participin en la lluita armada. Durant aquesta nit, aquesta estona aparentment quotidiana a casa dels Carrar, veiem la passió de la joventut que vol anar al front, encarnada en Josep, el convenciment i força dels que lluiten, encarnat per l’obrer (el cunyat de Teresa en aquesta versió) i les diferents posicions davant d’una guerra, a través dels diversos personatges que representen el poble: el ferit, el mossèn, la noia jove, la senyora Pérez, els pescadors… Un poble que no pensa, que segueix el corrent que toca, un poble adormit.
Mentre aquest dia transcorre normalment, els fets immediats, la mort d’un dels seus, fa que Teresa Carrar se submergeixi en l’espiral de violència que la conduirà al front de batalla, al costat del seu cunyat i del seu germà menor, l’únic supervivent de la seva família juntament amb ella.
Els fusells de la senyora Carrar és causa i efecte. La guerra no admet la neutralitat, la política no admet la neutralitat i, potser, les idees tampoc no l’admeten. Implicar-se ja és per se un posicionament. Per tant, aquesta hora i quinze minuts de l’obra ens permeten veure un grup de personatges que evidencies que implicar-se és inevitable i que això, per si sol, ja suposa un posicionament. La tragèdia d’Espanya serveix a Brecht com a exemplificació i especificació de qualsevol conflicte social, global i polític; com a exemplificació i amplificació de la tragèdia individual.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Opinions de l'espectacle 4
Recomanacions Teatre Barcelona
Espectadors/es
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
  • Neus Mònico Fernández
    Neus Mònico Fernández
    Teatre Barcelona
  • Iván F. Mula
    Iván F. Mula
    Teatre Barcelona
  • ignasi tomás lopez-doriga
    ignasi tomás lopez-doriga
Articles relacionats
‘Fusells’: quan fer teatre és prendre partit

‘Fusells’: quan fer teatre és prendre partit

La jove companyia Descartable Teatre recupera Els Fusells de la senyora Carrar de Bertolt Brecht en una adaptació del seu director, Daniel J. Meyer, que ha optat per apropar-la al […]

Enllaç copiat!