Sinopsi
Georgia Vardarou_Hardcore research on dance
La seva experiència constitueix un arxiu físic dins del seu cos, una història interioritzada. Com a ballarina, selecciones i crees els teus propis materials a través de la influència dels teus estudis i el teu treball. Geòrgia Vardarou volia analitzar i entendre el contingut de la seva pròpia dansa. Perquè el seu cos selecciona el que selecciona? Quin paper juguen les influències culturals en aquesta selecció, conscient i inconscientment? Com es creen els seus valors estètics? Quin paper juga el seu tipus de cos en totes aquestes qüestions? Amb aquest solo, que és el resultat final de la peça de recerca ‘Hardcore Research on Dance’, Vardarou exposa la seva forma de ballar, com en un estudi antropològic. El contingut es revela a través de les seves eleccions, moviments i presència. Despullat de temes predeterminats, el context d’aquest solo està determinat estrictament pel allò que apareix.
Teresa Lorenzo_Cuerpar
El cos és l’energia més densa de la ment. La ment, l’energia més subtil del cos. Res més bell, més harmònic i més dolç. És llenguatge en cada instant. En el seu brollar, els moviments alliberen noves possibilitats de ser sense ser del tot. Es donen en una manera d’ocultació i no en el registre d’allò espectacular.
En un procés creixent i decreixent aquests moviments són observats, dirigits, redirigits, de vegades reconsiderats i fins i tot conservats en el silenci, i conviuen amb la quietud. En un buidar-se que ofereix una possible salvació a la radical vulnerabilitat del cos. En la peça es va desvetllant l’experiència del cos guiat per la calma, com un símbol que genera diferents comportaments i travessies per l’espai.
L’escultor aragonès Gargallo deia que l’escultura és una manera d’expressió que dóna forma concreta al pensament. En aquest sentit, potser en “Cuerpar” predomina una manera d’expressió “quasi escultòrica” que permet l’aparició de l’energia més subtil del cos.