Hi ha d’haver una vida fora d’aquí vol fer un viatge al Broadway dels anys seixanta fins principis dels setanta, una època de contínua evolució, i centrar-se en el paper de la dona que iniciava un inaturable procés d’empoderament.
Paraules del director
Hi ha d’haver una vida fora d’aquí és un musical que recorre el gènere musical dels anys 60 fins principis dels 70, centrat en el paper de la dona que iniciava un i naturable procés d’empoderament. Un paper que per les seves pròpies protagonistes ja era incòmode, i que si el veiem des de la nostra realitat en aquella època del tardofranquisme, malauradament era impensable. En el repertori de l’espectacle es barregen temes d’obres ben conegudes aquí per les seves versions cinematogràfiques com Oliver, Hello, Dolly!, Funny Girl o Hair; obresfonamentals com Sweet Charity, Pippin o Follies; o algunes curiositats com Irma LaDouce amb música de Marguerite Monnot, compositora d’alguns dels grans èxits d’Édith Piaf i que va suposar el debut a Broadway del gran director anglès Peter Brook; Anyone can whistle, la segona obra amb lletra i música d’Stephen Sondheim de la que es van fer tan sols 9 representacions a la seva estrena o la cançó I’ll never fall in love again, molt popular a les llistes d’èxits i que ben poca gent sap que pertany al musical Promises,basat en la pel·lícula L’Apartament de Billy Wilder.
L’Ariadna Cabiro s’encarrega dels arranjaments, la direcció musical i la interpretació al piano de tot l’espectacle, amb la Núria Cuyàs i la Cinta Moreno encarnant totes aquestes dones que somnien amb una vida millor. La mateixa Núria, juntament amb la Roser Batalla, el Jordi Galceran i el David Pintó, han fet que tots aquests temes sonin en català per primer cop. Una feliç oportunitat per tirar enrere unes quantes dècades i tornar a donar veu a alguns dels grans personatges femenins del teatre musical.
Xavi Casan
Català
Hi ha d’haver una vida fora d’aquí és un musical que recorre el gènere musical dels anys 60 fins principis dels 70, centrat en el paper de la dona que iniciava un i naturable procés d’empoderament. Un paper que per les seves pròpies protagonistes ja era incòmode, i que si el veiem des de la nostra realitat en aquella època del tardofranquisme, malauradament era impensable. En el repertori de l’espectacle es barregen temes d’obres ben conegudes aquí per les seves versions cinematogràfiques com Oliver, Hello, Dolly!, Funny Girl o Hair; obresfonamentals com Sweet Charity, Pippin o Follies; o algunes curiositats com Irma LaDouce amb música de Marguerite Monnot, compositora d’alguns dels grans èxits d’Édith Piaf i que va suposar el debut a Broadway del gran director anglès Peter Brook; Anyone can whistle, la segona obra amb lletra i música d’Stephen Sondheim de la que es van fer tan sols 9 representacions a la seva estrena o la cançó I’ll never fall in love again, molt popular a les llistes d’èxits i que ben poca gent sap que pertany al musical Promises,basat en la pel·lícula L’Apartament de Billy Wilder.
L’Ariadna Cabiro s’encarrega dels arranjaments, la direcció musical i la interpretació al piano de tot l’espectacle, amb la Núria Cuyàs i la Cinta Moreno encarnant totes aquestes dones que somnien amb una vida millor. La mateixa Núria, juntament amb la Roser Batalla, el Jordi Galceran i el David Pintó, han fet que tots aquests temes sonin en català per primer cop. Una feliç oportunitat per tirar enrere unes quantes dècades i tornar a donar veu a alguns dels grans personatges femenins del teatre musical.
Xavi Casan
- Direcció:
- Traducció:
Roser Batalla
Núria Cuyas
Jordi Galceran
David Pintó - Direcció musical:
Ariadna Cabiró - Músics:
Ariadna Cabiró (Piano) - Il·luminació:
Adrià Aubert - Vestuari:
Maria Albadalejo - Moviment:
Cristina Martí - Fotografia:
Sergi Panizo - Comunicació:
Anna Castillo - Producció:
Montse Farrarons - Producció executiva:
Marina Marcos