Inauguració Quinzena metropolitana de dansa

Inauguració Quinzena metropolitana de dansa

Sinopsi

Espectacle inaugural de la primera edició de la Quinzena metropolitana de dansa, una cita anual amb les arts del moviment que es celebrarà en sis ciutats de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. 

SINOPSI

La Quinzena metropolitana de dansa dóna el tret de sortida amb els joves talents de la dansa sorgits de les aules de l’Institut del Teatre, centre de formació en dansa únic a Europa i pel qual passen anualment més d’un miler d’alumnes que es formen en estudis superiors, professionals i de perfeccionament en dansa i teatre. L’espectacle que ens proposen inclou sis peces de diferents estils en les quals participen una quarantena de ballarins i ballarines del Conservatori Professional de Dansa (CPD), del Conservatori Superior de Dansa (CSD) i de la jove companyia IT Dansa.

Deixeu-vos endur per les emocions i gaudiu de coreografies sorprenents i colpidores que us faran vibrar gràcies a la força pròpia dels joves artistes. Hi veureu peces de dansa contemporània actual, dansa neoclàssica o flamenc fusió, totes amb el segell de qualitat dels treballs sorgits de l’Institut del Teatre. Obriu bé els ulls, els mestres del futur són a l’escenari.

PROGRAMA:

Wad Ras (fragment), d’Increpación Danza  

Fusió

Wad Ras, segon espectacle de la companyia, és el nom de la presó de dones de Barcelona; una imatge real i reconeixedora, una micro societat on els sons del flamenc estan presents. Parlem de la frustració, de la manca de llibertat, de la repressió, la por i la solitud, sense buscar un realisme narratiu sinó evocant situacions universals extrapolables a qualsevol realitat.

Wad Ras és un gemec, una increpació a la por, la injustícia i la desesperança.

El juliol de 1996, Wad Ras va obtenir el primer premi del V Certamen de Coreografia de Dansa Espanyola i Flamenc de Madrid.

Zelenstova (fragment), de La Veronal

Dansa contemporània

Zelentsova és una obra de teatre sobre el concepte de l’absurd. Un passatge coreogràficament aïllat i buit de significat però amb dibuixos clars, formes dissociades i enllaços a les formes d’expressió inspirades a les pel·lícules mudes i als patrons de danses hongareses. Amb una dosi de filosofia dins de l’univers de l’absurd, els personatges finalment fracassen perquè no tenen sentit.

Walking to the barroc, de Vicky Sàiz

Dansa clàssica

La coreografia està estructurada en tres moviments, els dos primers amb música del compositor anglès Henry Purcell i el tercer amb música del britànic nascut a Alemanya George Friedrich Haendel, en el conjunt dels quals les pulsacions de la música mouen els ballarins en un passeig envoltat dels colors i els matisos del Barroc.

LUA, de Drew Jiménez

Fusió flamenc contemporani

LUA situa el cos dansant femení en els seus diversos papers, en els seus diversos estats, honorant d’aquesta manera, a través del concret, serè i sagrat compàs flamenc, els cicles femenins i la influència de la Lluna sobre el cos fèrtil o estèril.

Business world, de Montón de paja & trigo – Javier Guerrero Nieto

Dansa contemporània

Business World és un duet que neix del cinema mut, un tipus de cinema que consisteix només en imatges. Aquest és el nostre punt de partida per crear un espectacle on les relacions comencen a teixir-se de manera casual fins acabar relacionant-se d’una manera molt més directa. El moviment es treballa de forma abstracta, buit de significat en un joc on el text, la dansa i la paraula es posen al servei i a la creació de diferents imatges que ens recorden diversos llocs aïllats, influenciats pels patrons del cinema mut i absurd.

Minus 16, d’IT Dansa (jove companyia de dansa de l’Institut del Teatre)

Dansa contemporània

Minus 16 recorre músiques que passen pel cha-cha-cha, el mambo o cançons populars d’Israel; temes que ens resulten familiars i agradables.

La peça transcorre ràpidament per diversos estats d’ànim: de l’alegria a l’abatiment, de la intimitat a la diversió en grup… Es produeix així, una fusió entre ballarí i espectador, fent que la coreografia esdevingui especialment propera i única cada vegada que s’interpreta.

Durada:
Sinopsi

Espectacle inaugural de la primera edició de la Quinzena metropolitana de dansa, una cita anual amb les arts del moviment que es celebrarà en sis ciutats de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. 

SINOPSI

La Quinzena metropolitana de dansa dóna el tret de sortida amb els joves talents de la dansa sorgits de les aules de l’Institut del Teatre, centre de formació en dansa únic a Europa i pel qual passen anualment més d’un miler d’alumnes que es formen en estudis superiors, professionals i de perfeccionament en dansa i teatre. L’espectacle que ens proposen inclou sis peces de diferents estils en les quals participen una quarantena de ballarins i ballarines del Conservatori Professional de Dansa (CPD), del Conservatori Superior de Dansa (CSD) i de la jove companyia IT Dansa.

Deixeu-vos endur per les emocions i gaudiu de coreografies sorprenents i colpidores que us faran vibrar gràcies a la força pròpia dels joves artistes. Hi veureu peces de dansa contemporània actual, dansa neoclàssica o flamenc fusió, totes amb el segell de qualitat dels treballs sorgits de l’Institut del Teatre. Obriu bé els ulls, els mestres del futur són a l’escenari.

PROGRAMA:

Wad Ras (fragment), d’Increpación Danza  

Fusió

Wad Ras, segon espectacle de la companyia, és el nom de la presó de dones de Barcelona; una imatge real i reconeixedora, una micro societat on els sons del flamenc estan presents. Parlem de la frustració, de la manca de llibertat, de la repressió, la por i la solitud, sense buscar un realisme narratiu sinó evocant situacions universals extrapolables a qualsevol realitat.

Wad Ras és un gemec, una increpació a la por, la injustícia i la desesperança.

El juliol de 1996, Wad Ras va obtenir el primer premi del V Certamen de Coreografia de Dansa Espanyola i Flamenc de Madrid.

Zelenstova (fragment), de La Veronal

Dansa contemporània

Zelentsova és una obra de teatre sobre el concepte de l’absurd. Un passatge coreogràficament aïllat i buit de significat però amb dibuixos clars, formes dissociades i enllaços a les formes d’expressió inspirades a les pel·lícules mudes i als patrons de danses hongareses. Amb una dosi de filosofia dins de l’univers de l’absurd, els personatges finalment fracassen perquè no tenen sentit.

Walking to the barroc, de Vicky Sàiz

Dansa clàssica

La coreografia està estructurada en tres moviments, els dos primers amb música del compositor anglès Henry Purcell i el tercer amb música del britànic nascut a Alemanya George Friedrich Haendel, en el conjunt dels quals les pulsacions de la música mouen els ballarins en un passeig envoltat dels colors i els matisos del Barroc.

LUA, de Drew Jiménez

Fusió flamenc contemporani

LUA situa el cos dansant femení en els seus diversos papers, en els seus diversos estats, honorant d’aquesta manera, a través del concret, serè i sagrat compàs flamenc, els cicles femenins i la influència de la Lluna sobre el cos fèrtil o estèril.

Business world, de Montón de paja & trigo – Javier Guerrero Nieto

Dansa contemporània

Business World és un duet que neix del cinema mut, un tipus de cinema que consisteix només en imatges. Aquest és el nostre punt de partida per crear un espectacle on les relacions comencen a teixir-se de manera casual fins acabar relacionant-se d’una manera molt més directa. El moviment es treballa de forma abstracta, buit de significat en un joc on el text, la dansa i la paraula es posen al servei i a la creació de diferents imatges que ens recorden diversos llocs aïllats, influenciats pels patrons del cinema mut i absurd.

Minus 16, d’IT Dansa (jove companyia de dansa de l’Institut del Teatre)

Dansa contemporània

Minus 16 recorre músiques que passen pel cha-cha-cha, el mambo o cançons populars d’Israel; temes que ens resulten familiars i agradables.

La peça transcorre ràpidament per diversos estats d’ànim: de l’alegria a l’abatiment, de la intimitat a la diversió en grup… Es produeix així, una fusió entre ballarí i espectador, fent que la coreografia esdevingui especialment propera i única cada vegada que s’interpreta.

Fotos i vídeos
Enllaç copiat!