A l’espectacle VOICE NOISE Jan Martens s’inspira en l’assaig d’Anne Carson The Gender of Sound (1992), en el qual exposa com la cultura patriarcal ha intentat silenciar les dones associant-ne ideològicament la veu amb la monstruositat, el desordre i la mort.
Sinopsi
En aquest espectacle, sis ballarins interpreten la música de vint compositors i cantants innovadors. Jan Martens explica: “Vull aprofundir en la història de la música i veure si puc posar en un primer pla una varietat de veus desconegudes. Aquest cop vull prendre’m el terme «veu» al peu de la lletra. La partitura musical d’aquesta obra estarà exclusivament constituïda per obres en què la veu femenina té un paper destacat”.
El coreògraf i ballarí belga Jan Martens creu que qualsevol cos pot comunicar i té alguna cosa a dir. Amb cada nova peça intenta redibuixar la relació entre públic i intèrpret. Després de la seva primera creació, I can ride a horse whilst juggling so marry me de 2010, Martens va fer nombrosos solos, duets i peces grupals. Crea la seva primera peça per a gran escenari amb Any attempt will end in crushed bodies and shattered bones, una producció per a disset ballarins que es va estrenar al Festival d’Avinyó i que vam veure al Mercat el 2022. Martens és artista associat de DE SINGEL a Anvers (Bèlgica), la Comédie scène nationale de Clermont-Ferrand, l’Opera Ballet Vlaanderen, la Maison de la danse de Lyon i la Biennal de Dansa de Lió.
En aquest espectacle, sis ballarins interpreten la música de vint compositors i cantants innovadors. Jan Martens explica: “Vull aprofundir en la història de la música i veure si puc posar en un primer pla una varietat de veus desconegudes. Aquest cop vull prendre’m el terme «veu» al peu de la lletra. La partitura musical d’aquesta obra estarà exclusivament constituïda per obres en què la veu femenina té un paper destacat”.
El coreògraf i ballarí belga Jan Martens creu que qualsevol cos pot comunicar i té alguna cosa a dir. Amb cada nova peça intenta redibuixar la relació entre públic i intèrpret. Després de la seva primera creació, I can ride a horse whilst juggling so marry me de 2010, Martens va fer nombrosos solos, duets i peces grupals. Crea la seva primera peça per a gran escenari amb Any attempt will end in crushed bodies and shattered bones, una producció per a disset ballarins que es va estrenar al Festival d’Avinyó i que vam veure al Mercat el 2022. Martens és artista associat de DE SINGEL a Anvers (Bèlgica), la Comédie scène nationale de Clermont-Ferrand, l’Opera Ballet Vlaanderen, la Maison de la danse de Lyon i la Biennal de Dansa de Lió.
- Companyia:
- Escenografia:
Joris van Oosterwijk
Théâtre de Liège - Il·luminació:
Jan Fedinger - Vestuari:
Sofie Durnez
Théâtre de Liège - Coreografia:
Jan Martens
Elisha Mercelina
Steven Michel
Courtney May Robertson
Mamadou Wagué
Loeka Willems
Sue-Yeon Youn y/o Pierre Adrien Touret
Zora Westbroek - Música:
20 peces musicals cantades per dones; llista completa disponible en www.grip.house el març de 2024 - Producció:
GRIP - Any de la producció:
- Management:
A Propic – Line Rousseau
Marion Gauvent
Lara van Lookeren