Dentre els compositors actuals, cap va més a l’essència que l’hongarès György Kurtág. Amb una estètica pròpia molt original, els seus Kafka-Fragments, escrits entre el 6 de juliol de 1985 i el 9 de març de 1987, destaquen com un els grans cicles de lieder. Amb una durada de 60 minuts, es recullen 40 miniatures agrupades en quatre seccions que graviten sobre un motiu principal: la cerca d’un camí al laberint de l’existència.

Sinopsi

Escrit a partir dels fragments d’un diari, cartes i un text pòstum de l’autor del procés, els Kafka-Fragments es presenten com una confessió íntima sense fil narratiu. Kurtág ha confiat a una soprano i un violí solista aquest fascinant calidoscopi de paisatges emocionals on afloren l’humor, la sensualitat, el desig, la tendresa… Una ocasió rara de reunir sobre l’escenari Isabelle Faust i Anna Prohaska, totes dues en el millor moment de les seues carreres.

Autor d’una única òpera, Fin de partie, estrenada al Teatre alla Scala de Milà (2018) i escrita a partir d’una obra teatral de Samuel Beckett, als Kafka-Fragments Kurtág porta els intèrprets al límit de les seves possibilitats interpretatives i expressives. La soprano ha de matisar en totes les facetes del seu art, mentre que el violinista ha de buscar colors, textures que van des de l’estridència fins a la dolçor. Cada morceau es converteix en un cosmos d’emocions humanes i estats interiors que oscil·la entre l’alegria i l’esperança, passant per la consciència de viure amb certesa de la mort, humor, ironia… un teatre imaginari de fragilitat existencial sobre les essències de l’ésser humà .

Durada:
Sinopsi

Escrit a partir dels fragments d’un diari, cartes i un text pòstum de l’autor del procés, els Kafka-Fragments es presenten com una confessió íntima sense fil narratiu. Kurtág ha confiat a una soprano i un violí solista aquest fascinant calidoscopi de paisatges emocionals on afloren l’humor, la sensualitat, el desig, la tendresa… Una ocasió rara de reunir sobre l’escenari Isabelle Faust i Anna Prohaska, totes dues en el millor moment de les seues carreres.

Autor d’una única òpera, Fin de partie, estrenada al Teatre alla Scala de Milà (2018) i escrita a partir d’una obra teatral de Samuel Beckett, als Kafka-Fragments Kurtág porta els intèrprets al límit de les seves possibilitats interpretatives i expressives. La soprano ha de matisar en totes les facetes del seu art, mentre que el violinista ha de buscar colors, textures que van des de l’estridència fins a la dolçor. Cada morceau es converteix en un cosmos d’emocions humanes i estats interiors que oscil·la entre l’alegria i l’esperança, passant per la consciència de viure amb certesa de la mort, humor, ironia… un teatre imaginari de fragilitat existencial sobre les essències de l’ésser humà .

Fitxa artística
Enllaç copiat!