Kinderbuch de Diego Manso, és una mostra del millor teatre argentí del moment.
Entre el ressentiment i l’odi a una societat ignorant Kinderbuch és la història d’una dona alemanya que s’acosta a la Hedda Gabler d’Henrik Ibsen. Dones determinades pel seu estatus social que s’obliguen a fer veure i que estan constituïdes per una essència violenta i propera a l’horror. Diego Manso, autor i director, evoca una persona fosca, representada per la reconeguda i guardonada actriu argentina Belén Blanco, que és víctima i culpable, amb la qual mai es empatitza, però que assumeix una posició personal i política que forma part d’una societat propera i poderosa.
Entre el ressentiment i l’odi a una societat ignorant Kinderbuch és la història d’una dona alemanya que s’acosta a la Hedda Gabler d’Henrik Ibsen. Dones determinades pel seu estatus social que s’obliguen a fer veure i que estan constituïdes per una essència violenta i propera a l’horror. Diego Manso, autor i director, evoca una persona fosca, representada per la reconeguda i guardonada actriu argentina Belén Blanco, que és víctima i culpable, amb la qual mai es empatitza, però que assumeix una posició personal i política que forma part d’una societat propera i poderosa.
Sinopsi
L’argument d’aquest unipersonal passa en una societat distòpica: les dones dels funcionaris viuen tancades, atemorides per un món exterior que, diuen, està poblat per grups d’insurgents. La protagonista és una d’elles: embarassada i casada amb un polític ascendent, passa el temps disparant en un camp de tir, teixint, escrivint i llegint cartes. Així, sorgeixen les veus del passat: la presència del seu pare, un militar pres per «desinfectar a la pàtria»; el record d’un amor que ella va decidir no viure (igual que succeeix amb Hedda Gabler), i les cartes d’una amiga que li pregunta: «Quina classe de monstre et habita?». A mesura que el relat avança, es comença a conèixer l’origen d’aquesta violència i com certes persones arriben a dissociar la vida del món fins al punt de només trobar la bellesa en les armes i la mort.
Entre el ressentiment i l’odi a una societat ignorant que ella deplora, aquesta dona s’esvaeix en la seva solitud. Kinderbuch revela el germen d’una posició política, un pensament vinculat amb la violència, la xenofòbia i la repressió, però també és una història personal i intimista, d’una dona que alguna vegada va ser ultratjada, que va créixer en la indiferència i el desamor i que la seva única fortalesa va ser aprendre a disparar en un món d’homes.
Una posada en escena subtil i austera, que dóna compte del buit: el buit d’una dona i el buit de la vida.
Castellà
L’argument d’aquest unipersonal passa en una societat distòpica: les dones dels funcionaris viuen tancades, atemorides per un món exterior que, diuen, està poblat per grups d’insurgents. La protagonista és una d’elles: embarassada i casada amb un polític ascendent, passa el temps disparant en un camp de tir, teixint, escrivint i llegint cartes. Així, sorgeixen les veus del passat: la presència del seu pare, un militar pres per «desinfectar a la pàtria»; el record d’un amor que ella va decidir no viure (igual que succeeix amb Hedda Gabler), i les cartes d’una amiga que li pregunta: «Quina classe de monstre et habita?». A mesura que el relat avança, es comença a conèixer l’origen d’aquesta violència i com certes persones arriben a dissociar la vida del món fins al punt de només trobar la bellesa en les armes i la mort.
Entre el ressentiment i l’odi a una societat ignorant que ella deplora, aquesta dona s’esvaeix en la seva solitud. Kinderbuch revela el germen d’una posició política, un pensament vinculat amb la violència, la xenofòbia i la repressió, però també és una història personal i intimista, d’una dona que alguna vegada va ser ultratjada, que va créixer en la indiferència i el desamor i que la seva única fortalesa va ser aprendre a disparar en un món d’homes.
Una posada en escena subtil i austera, que dóna compte del buit: el buit d’una dona i el buit de la vida.
- Direcció:
Diego Manso - Dramatúrgia:
Diego Manso - Ajudantia de direcció:
Fernando Viñas - Il·luminació:
David Seldes - So:
Joaquín Segade - Vestuari:
Pablo Ramírez - Producció:
Daniela Lozano
- Neus Mònico FernándezTeatre Barcelona
- Berta Cotrina DomingoTeatre Barcelona
- Francesc Esteve i TomàsTeatre Barcelona
- Roser Garcia GuaschTeatre Barcelona
- Igna
- Igna
- Renato
- Isidro Lima
- Leonidas Vassallo
- Carles Arenas
- Gael Pou
- Marc_Paul
- Vanessa
- Lali
- adria