La ira de Narciso és una producció de la coneguda sala de teatre independent a Buenos Aires: Timbre 4. Es tracta d’un text de l’autor uruguaià Sergio Blanco, portat a escena per la directora Corina Fiorilla i protagonitzat per l’aclamat actor Gerardo Otero.
Sinopsi
L’estada de l’autor, Sergio Blanco, en un hotel de la ciutat de Ljubljana, és la base del relat d’aquest monòleg. El motiu del viatge és donar una conferència sobre el mite de Narcís. L’habitació 228 es transforma en l’escenari de les trobades entre l’autor i un jove actor eslovè que acaba de conèixer. La bellesa, els mites i la venjança, temes centrals de la conferència que impartirà, teixeixen un fons sobre el qual el protagonista ens explica la seva història.
La perfecció de l’hotel, del viatge i la companyia es veu enterbolida davant el descobriment d’una taca de sang al empaperat de l’habitació. Aquesta taca marca un abans i un després en els sentiments, en els pensaments i en el propi relat dels fets. Un crim violent ha tingut lloc en aquest mateix lloc i de sobte es comencen a desvetllar els macabres detalls que concerneixen a aquest assassinat.
El thriller ens guia a través d’un laberint de narració i confessió, on la solitud, la sexualitat, la mort i la bellesa tenen un lloc d’especial importància. L’autor ens guia en una barreja de realitat i irrealitat que conformen l’autoficció: capacitat de produir un relat a partir d’una vivència personal. La recerca d’un mateix en la poètica i també en la imaginació es fa tangible a través de la intriga policíaca negra.
Castellà
L’estada de l’autor, Sergio Blanco, en un hotel de la ciutat de Ljubljana, és la base del relat d’aquest monòleg. El motiu del viatge és donar una conferència sobre el mite de Narcís. L’habitació 228 es transforma en l’escenari de les trobades entre l’autor i un jove actor eslovè que acaba de conèixer. La bellesa, els mites i la venjança, temes centrals de la conferència que impartirà, teixeixen un fons sobre el qual el protagonista ens explica la seva història.
La perfecció de l’hotel, del viatge i la companyia es veu enterbolida davant el descobriment d’una taca de sang al empaperat de l’habitació. Aquesta taca marca un abans i un després en els sentiments, en els pensaments i en el propi relat dels fets. Un crim violent ha tingut lloc en aquest mateix lloc i de sobte es comencen a desvetllar els macabres detalls que concerneixen a aquest assassinat.
El thriller ens guia a través d’un laberint de narració i confessió, on la solitud, la sexualitat, la mort i la bellesa tenen un lloc d’especial importància. L’autor ens guia en una barreja de realitat i irrealitat que conformen l’autoficció: capacitat de produir un relat a partir d’una vivència personal. La recerca d’un mateix en la poètica i també en la imaginació es fa tangible a través de la intriga policíaca negra.
- Direcció:
María García de Oteyza - Dramatúrgia:
Sergio Blanco - Escenografia:
Gonzalo Córdoba Estevez - Il·luminació:
Ricardo Sica - Vestuari:
Gonzalo Córdoba Estevez
- Neus Mònico FernándezTeatre Barcelona
- Miquel Gascon BazTeatre Barcelona
- Alba Cuenca SánchezTeatre Barcelona
- Roser Garcia GuaschTeatre Barcelona
- Georgina CastilloTeatre Barcelona
- Giselle
- Giselle
- Verónica M
- Coustenoble alex
- Josep OS
- Sílvia VH
- Ana
- Lali