Paco Mir (de Tricicle) i Cia. Eòlia presenta una adaptació de l’obra de la Mercè Rodoreda, La Plaça del Diamant, des d’una mirada contemporània de l’obra.

Sinopsi

Amb el rerefons de l’arribada de la República i de la guerra civil, aquesta novel·la, que inicialment s’anomenava Colometa, se centra en el personatge de la Natàlia, la Colometa, una dona jove que en representa moltes d’altres a qui va tocar viure un període de la història especialment cruel. Na Natàlia accepta sense rondinar tot allò que la vida, i el seu marit Quimet, li imposen. Arriba a acceptar que li canviï el nom pel de Colometa. Com moltes dones de l’època, veurà anar-se’n i morir els seus estimats, passarà gana i tindrà dificultats per tirar endavant els fills.

Enfonsada en un matrimoni que no li proporciona felicitat i unida a un home egoista, la Natàlia renuncia a la seva pròpia identitat cedint tot el protagonisme al seu marit, acceptant els convencionalismes d’una època que deixava la dona en un segon pla. Al llarg del text, el lector va descobrint la resignació d’aquesta dona davant la realitat que li ha tocat viure.

La novel·la és també una crònica ideal de la Barcelona de postguerra i de com va marcar aquest període històric la vida dels barcelonins.

Durada:
Sinopsi

Amb el rerefons de l’arribada de la República i de la guerra civil, aquesta novel·la, que inicialment s’anomenava Colometa, se centra en el personatge de la Natàlia, la Colometa, una dona jove que en representa moltes d’altres a qui va tocar viure un període de la història especialment cruel. Na Natàlia accepta sense rondinar tot allò que la vida, i el seu marit Quimet, li imposen. Arriba a acceptar que li canviï el nom pel de Colometa. Com moltes dones de l’època, veurà anar-se’n i morir els seus estimats, passarà gana i tindrà dificultats per tirar endavant els fills.

Enfonsada en un matrimoni que no li proporciona felicitat i unida a un home egoista, la Natàlia renuncia a la seva pròpia identitat cedint tot el protagonisme al seu marit, acceptant els convencionalismes d’una època que deixava la dona en un segon pla. Al llarg del text, el lector va descobrint la resignació d’aquesta dona davant la realitat que li ha tocat viure.

La novel·la és també una crònica ideal de la Barcelona de postguerra i de com va marcar aquest període històric la vida dels barcelonins.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Opinions de l'espectacle 64
Recomanacions Teatre Barcelona
Espectadors/es
  • Aleix Bonet-Ragel
    Aleix Bonet-Ragel
    Teatre Barcelona
  • Miquel Gascon Baz
    Miquel Gascon Baz
    Teatre Barcelona
  • Pau Senabre
    Pau Senabre
    Teatre Barcelona
  • Andrea Caballero García
    Andrea Caballero García
    Teatre Barcelona
  • Markos Goikolea
    Markos Goikolea
    Teatre Barcelona
  • nicoleagejas
  • Victòria Oliveros Layola
    Victòria Oliveros Layola
  • Raquel
  • Pedro M. Bernadas
  • Cesar MP
    Cesar MP
  • Jaume Curto
  • Sandra
  • Maisda
  • Nina Borràs
  • Maite
  • Rocio
  • Neil
  • JOSE GABRIEL DEL VIEJO
    JOSE GABRIEL DEL VIEJO
  • Vane
  • Noelia
  • Neus
  • Anna Martí
  • Lola
  • Nacho
  • Josep
  • Elizabeth
  • Oriol
  • carla
  • Aysha
  • Sara Ricart Boada
  • M. Pilar
  • Joan SA
  • RUT SAMPER VIDAL
  • Xavier Pamies Sistaré
  • Teresa
  • Roser
  • Pilar
  • Mercedes
  • Mercedes
  • Alfonso Garcia
  • Mireia
  • Eduard Ferrando
  • Ricard alonso
  • Marta
  • Martí
  • Ariadna
  • Cota112
  • James
  • Oscar Costa Hoyuela
  • Gemma
  • JORDI
  • Maria Dolors
  • Marta
  • Èlia
  • Arnau2214
  • Veronica
  • Maria Teresa
  • Arnau2214
  • Malena
  • Núria
  • Núria
  • Mirinda
  • Miriam
  • Jaume Curto
Veure totes
Articles relacionats
Enllaç copiat!