Sinopsi
El primer pas en el gran sistema mitològic de Wagner és la construcció del Walhalla, la casa dels déus. El segon pas –relatat a Die Walküre– és narrar l’evolució de la societat humana, amb les seves lleis i els seus tabús. El pròleg mostra les conseqüències inevitables i horribles d’un indret aïllat del món, destinat només als déus. S’hi imposa el robatori, l’assassinat, el saqueig de la terra i la cultura. Una òpera dominada per l’horror de la guerra i les disputes i venjances tribals. Poesia negra de profecies apocalíptiques, de les traïcions d’una humanitat degradada. Una corrupció moral que s’estén a un entorn contaminat per l’acció de l’home. Robert Carsen continua en aquest muntatge de la primera jornada de la seva Tetralogia amb una visió ecològicament pessimista, estretament lligada a la filosofia de Schopenhauer, determinant per explicar l’evolució de la Weltanschauung de Richard Wagner.
Drama musical en tres actes. Primera jornada de la tetralogia Der Ring des Nibelungen (L’anell del nibelung). Llibret i música de Richard Wagner. Estrenat el 26 de juny de 1870 al Teatre Reial de Munic. Estrenat al Gran Teatre del Liceu el 25 de gener de 1899. Darrera representació al Gran Teatre del Liceu, el 7 de juliol de 2003.
El primer pas en el gran sistema mitològic de Wagner és la construcció del Walhalla, la casa dels déus. El segon pas –relatat a Die Walküre– és narrar l’evolució de la societat humana, amb les seves lleis i els seus tabús. El pròleg mostra les conseqüències inevitables i horribles d’un indret aïllat del món, destinat només als déus. S’hi imposa el robatori, l’assassinat, el saqueig de la terra i la cultura. Una òpera dominada per l’horror de la guerra i les disputes i venjances tribals. Poesia negra de profecies apocalíptiques, de les traïcions d’una humanitat degradada. Una corrupció moral que s’estén a un entorn contaminat per l’acció de l’home. Robert Carsen continua en aquest muntatge de la primera jornada de la seva Tetralogia amb una visió ecològicament pessimista, estretament lligada a la filosofia de Schopenhauer, determinant per explicar l’evolució de la Weltanschauung de Richard Wagner.
Drama musical en tres actes. Primera jornada de la tetralogia Der Ring des Nibelungen (L’anell del nibelung). Llibret i música de Richard Wagner. Estrenat el 26 de juny de 1870 al Teatre Reial de Munic. Estrenat al Gran Teatre del Liceu el 25 de gener de 1899. Darrera representació al Gran Teatre del Liceu, el 7 de juliol de 2003.
- Títol original:
Die Walküre - Autoria:
Richard Wagner - Direcció escènica:
Robert Carsen - Direcció musical:
Josep Pons - Escenografia:
Patrick Kinmonth - Il·luminació:
Manfred Voss - Vestuari:
Patrick Kinmonth - Producció:
Bühnen der Stadt Köln (Colònia)
Orquestra Simfònica i Cor del Gran Teatre del Liceu