Els conceptes del buit i el no-res centren una proposta de “circ metafísic” que combina les acrobàcies, els efectes òptics i el llenguatge coreogràfic en un espai de representació singular: una carpa en forma de sitja o gran cilindre en L’Absolu
Sinopsi
Qui vulgui viure una experiència singular com a públic no s’hauria de perdre aquest espectacle, un muntatge de circ que parteix de reflexions profundes sobre conceptes com el buit i l’absolut i que utilitza els llenguatges del circ i de la dansa, a més d’un bon nombre d’efectes per dirigir-se tant als sentits com a l’inconscient dels espectadors i les espectadores. El públic accedeix a una gran carpa de forma cilíndrica i se situa a una escala en espiral que puja per l’estructura.
L’espai central, el buit, és l’escenari per on evoluciona l’artista i també el terra, on sembla que una platja de sorra negra empassar-se a un dels intèrprets. Aquest és un univers ombrívol i metafísic on ens mostraran què aporta l’ombra a la llum, quines coses visibles neixen de la invisibilitat i de quina manera una humanitat conscient de la seva condició passatgera es tortura a la recerca de l’absolut. Tot en tres quadres (Le miroir, Le procès, Le sacrifice) que ens enfronten al buit ia l’infinit, al no-res i la plenitud… Il·lusions òptiques, un univers gairebé cinematogràfic, acrobàcies impossibles, un moviment i unes imatges que respiren poesia, un so capaç d’alterar les percepcions visuals dels espectadors i les espectadores i una música lírica i nostàlgica són elements destacats del muntatge.
La companyia Les Choses de Rien va néixer el 2004 a París per produir les creacions de Boris Gibé, en què conflueixen el circ contemporani i l’escriptura coreogràfica. En el llenguatge artístic de la companyia s’utilitza l’escenografia, el so, la llum, la maquinària i la tecnologia per donar forma a uns espectacles que plantegen assumptes existencials, que qüestionen la condició humana i que, en activar sentits i emocions, ofereixen perspectives noves als espectadors i espectadores.