Fins: 26 de gener de 2025
Fins: 26/1/2025
Maleït mirall
Maleït mirall és una proposta terrorífica on reconeixeràs el teu costat fosc. Un espectacle sobre la pèrdua de l’amor propi quan tot el que creiem ser, i tot el que tenim, ho hem construït al voltant d’una persona, tot oblidant la nostra essència i deixant en mans alienes la nostra pròpia autoestima.
Sinopsi
I ara, qui soc? Aquesta és la incertesa a la qual s’enfronta la nostra anònima protagonista, una jove en crisi que veu com el seu pla de vida s’ensorra quan la seva parella trenca amb ella després de set anys de relació. Per si no n’hi hagués prou, la confiança en si mateixa, que abans desbordava, ha saltat pels aires, fet que li està arruïnant totes les cites i deixant-la a mercè de la falta de comprensió de les seves amigues. Però el pitjor no és això: el pitjor és suportar que cada cop d’ull al mirall, cada foto, cada projecció de la seva imatge li retorni el reflex d’un monstre horrible i deforme, un que està consumint la seva autoestima i tancant-la en si mateixa.
Després d’una desastrosa i humiliant cita, la seva desesperació la porta a signar un pacte amb una entitat sobrenatural perquè els seus reflexos, fotos i (sobretot) el seu perfil a Tinder projectin la imatge d’ella mateixa que desitja. La seva confiança i actitud renovades arran del pacte seran, irònicament, la seva veritable perdició.
Amb la seva humanitat en joc, la protagonista es veurà així forçada a enfrontar-se cara a cara als seus dimonis i a les veritats no assumides de la seva ruptura, la seva única opció si de debò vol alliberar-se del pacte… i ser capaç de tornar a reconèixer-se davant del mirall.
NOTES DE COMPANYIA
Els millennials hem crescut sabent que l’amor de les pel·lícules és una farsa. Tot i això, sovint hem caigut al parany de perdre’ns en relacions que ens pensàvem que serien per sempre. Però això no és una història sobre ruptures. És una obra sobre la pèrdua de l’amor propi quan tot el que creiem ser, i tot el que tenim, ho hem construït al voltant d’una persona, tot oblidant la nostra essència i deixant en mans alienes la nostra pròpia autoestima.
Quan les coses van bé, l’oxitocina ens ennuvola el seny i les males decisions es prenen a tort i a dret. A les ruptures, però, tot va sense anestèsia. També, quan això suposa que l’altra persona hagi arrasat amb el teu projecte de vida. Aquí és on, per a nosaltres, rau el factor diferencial de ‘Maleït mirall’; en convertir l’espectador en voyeur d’un trauma emocional que ha fet saltar pels aires l’estabilitat i, amb ella, una part de la identitat d’una persona que podria ser qualsevol de nosaltres… i a la qual, segurament, a la vida real tractaríem com si no.
Perquè, des de fora, el rumb erràtic fruit d’un desengany emocional pot semblar un despit del qual compadir-se, però n’hi ha prou amb viure-ho en primera persona per veure que es tracta, en realitat, d’un dol.
I és dels dols d’on sorgeixen, de vegades, els monstres més aterridors.
Català
I ara, qui soc? Aquesta és la incertesa a la qual s’enfronta la nostra anònima protagonista, una jove en crisi que veu com el seu pla de vida s’ensorra quan la seva parella trenca amb ella després de set anys de relació. Per si no n’hi hagués prou, la confiança en si mateixa, que abans desbordava, ha saltat pels aires, fet que li està arruïnant totes les cites i deixant-la a mercè de la falta de comprensió de les seves amigues. Però el pitjor no és això: el pitjor és suportar que cada cop d’ull al mirall, cada foto, cada projecció de la seva imatge li retorni el reflex d’un monstre horrible i deforme, un que està consumint la seva autoestima i tancant-la en si mateixa.
Després d’una desastrosa i humiliant cita, la seva desesperació la porta a signar un pacte amb una entitat sobrenatural perquè els seus reflexos, fotos i (sobretot) el seu perfil a Tinder projectin la imatge d’ella mateixa que desitja. La seva confiança i actitud renovades arran del pacte seran, irònicament, la seva veritable perdició.
Amb la seva humanitat en joc, la protagonista es veurà així forçada a enfrontar-se cara a cara als seus dimonis i a les veritats no assumides de la seva ruptura, la seva única opció si de debò vol alliberar-se del pacte… i ser capaç de tornar a reconèixer-se davant del mirall.
Els millennials hem crescut sabent que l’amor de les pel·lícules és una farsa. Tot i això, sovint hem caigut al parany de perdre’ns en relacions que ens pensàvem que serien per sempre. Però això no és una història sobre ruptures. És una obra sobre la pèrdua de l’amor propi quan tot el que creiem ser, i tot el que tenim, ho hem construït al voltant d’una persona, tot oblidant la nostra essència i deixant en mans alienes la nostra pròpia autoestima.
Quan les coses van bé, l’oxitocina ens ennuvola el seny i les males decisions es prenen a tort i a dret. A les ruptures, però, tot va sense anestèsia. També, quan això suposa que l’altra persona hagi arrasat amb el teu projecte de vida. Aquí és on, per a nosaltres, rau el factor diferencial de ‘Maleït mirall’; en convertir l’espectador en voyeur d’un trauma emocional que ha fet saltar pels aires l’estabilitat i, amb ella, una part de la identitat d’una persona que podria ser qualsevol de nosaltres… i a la qual, segurament, a la vida real tractaríem com si no.
Perquè, des de fora, el rumb erràtic fruit d’un desengany emocional pot semblar un despit del qual compadir-se, però n’hi ha prou amb viure-ho en primera persona per veure que es tracta, en realitat, d’un dol.
I és dels dols d’on sorgeixen, de vegades, els monstres més aterridors.
- Companyia:
- Direcció:
- Autoria:
- Dramatúrgia:
Adrián de la Llave
Silvia Espín - Escenografia:
Associació Maldito Espejo - Il·luminació:
Víctor Cárdenas - So:
Xavi Ollé - Audiovisuals:
Adrián de la Llave - Producció:
Sergio Rodríguez
Associació Maldito Espejo - Any de la producció:
Sales:
Baixos 22: 107 persones
Àtic 22: 40 persones
El Teatre Tantarantana incorpora l’accessibilitat dins la seva programació amb funcions adaptades amb audiodescripció, subtitulació, interpretació en llengua de signes, so amplificat i bucle magnètic. Tots els espectacles de la Sala Baixos 22 comptaran amb so amplificat i bucle magnètic a partir de la segona setmana de representació. En les funcions accessibles les localitats són sense numerar.
- Canal oficial de venta d'entrades
- Compra 100% segura
- Métode de pagament:
Targeta de dèbit i crèdit