Fins: 27 d'abril de 2025
Fins: 27/4/2025
Malparida
Compra abans del 02/02 i aconsegueix les teves entrades a 19,40€ (20% de dte.)
Malparida és una comèdia dramàtica de la cia La Maièutica que denuncia la violència obstètrica.
Sinopsi
Isabel, la qual té un nadó de sis mesos i està incòmoda, alguna cosa no va bé i això ha començat a afectar les relacions amb el seu fill, Gabriel, i amb la seva parella.
Un dia es retroba amb una gran amiga de qui s’havia distanciat, la Blanca, que apareix amb un embaràs avançat i amb moltes preguntes sobre el part, amb els temors propis d’una futura mare que, a més, tindrà el nadó sola. La Isabel l’acompanyarà en el procés de recerca d’un part respectat. Així doncs, emprendrà un camí que permetrà descobrir, juntament amb la seva amiga, l’origen dels problemes que té a casa: haver patit violència obstètrica.
En aquest drama ple de pinzellades de comèdia, les relacions dels personatges, les pors i els relats es creuen amb les circumstàncies que els originen: talls ficcionats de la història i dels inicis de l’obstetrícia com a disciplina. Captura i reconstrueix moments i punt de vista d´eminències, personatges icònics i persones influents que estableixen les bases de les pràctiques actuals i les seves conseqüències…
Notes de l'autora Laura Verazzi
Amb aquesta obra he buscat obrir una porta (o deixar-la entreoberta) per donar accés a un espai que està tan naturalitzat que ni tan sols el veiem. Malparida és una conversa que tenim pendent. I com sembla que no la tindrem, aleshores deixem que la Isabel, l’Amador, i la Blanca la tinguin per nosaltres. És una obra sobre la violència obstètrica, un tipus de violència masclista que sol ser negada, que resulta pràcticament invisible i que pot resultar incòmode d’abordar. Per això he mirat de fer-ho des d’un lloc sensible i empàtic, des del qual tots puguem connectar.
Què passa després del part? Apareixen sentiments confusos, de culpa o d’humiliació. Com es transita un problema que no existeix? Com es supera un dolor basat en alguna cosa que no ha passat?
Documentació, articles, llibres, relats i testimonis han estat la base per construir els diàlegs d’aquesta obra. Són reals. Testimonis de primera mà portats a escena. Algunes veus, però, han estat imaginades en el procés de creació.
Malparida busca posar llum en un racó fosc que no convé il·luminar perquè és producte d’una tradició mèdica androcèntrica absolutament normalitzada i que cal denunciar.
Castellà
Isabel, la qual té un nadó de sis mesos i està incòmoda, alguna cosa no va bé i això ha començat a afectar les relacions amb el seu fill, Gabriel, i amb la seva parella.
Un dia es retroba amb una gran amiga de qui s’havia distanciat, la Blanca, que apareix amb un embaràs avançat i amb moltes preguntes sobre el part, amb els temors propis d’una futura mare que, a més, tindrà el nadó sola. La Isabel l’acompanyarà en el procés de recerca d’un part respectat. Així doncs, emprendrà un camí que permetrà descobrir, juntament amb la seva amiga, l’origen dels problemes que té a casa: haver patit violència obstètrica.
En aquest drama ple de pinzellades de comèdia, les relacions dels personatges, les pors i els relats es creuen amb les circumstàncies que els originen: talls ficcionats de la història i dels inicis de l’obstetrícia com a disciplina. Captura i reconstrueix moments i punt de vista d´eminències, personatges icònics i persones influents que estableixen les bases de les pràctiques actuals i les seves conseqüències…
Amb aquesta obra he buscat obrir una porta (o deixar-la entreoberta) per donar accés a un espai que està tan naturalitzat que ni tan sols el veiem. Malparida és una conversa que tenim pendent. I com sembla que no la tindrem, aleshores deixem que la Isabel, l’Amador, i la Blanca la tinguin per nosaltres. És una obra sobre la violència obstètrica, un tipus de violència masclista que sol ser negada, que resulta pràcticament invisible i que pot resultar incòmode d’abordar. Per això he mirat de fer-ho des d’un lloc sensible i empàtic, des del qual tots puguem connectar.
Què passa després del part? Apareixen sentiments confusos, de culpa o d’humiliació. Com es transita un problema que no existeix? Com es supera un dolor basat en alguna cosa que no ha passat?
Documentació, articles, llibres, relats i testimonis han estat la base per construir els diàlegs d’aquesta obra. Són reals. Testimonis de primera mà portats a escena. Algunes veus, però, han estat imaginades en el procés de creació.
Malparida busca posar llum en un racó fosc que no convé il·luminar perquè és producte d’una tradició mèdica androcèntrica absolutament normalitzada i que cal denunciar.
- Companyia:
- Direcció:
- Autoria:
- Escenografia:
Yaiza Ares - Il·luminació:
Carlos Calvo - Vestuari:
Yaiza Ares - Disseny gràfic:
Júlia Garcia Font - Fotografia:
Carlos Montilla - Comunicació:
Néstor Lozano - Producció executiva:
Mireia Isal
- Eirene RamosTeatre Barcelona
- Mariona RebullTeatre Barcelona
- Sergi MM
- teresa
- Marian
- Oriol Malgosa Forrellat
- paulapereirawkf
- Eli Pujol
- raquelripoll
- Matias Gomez
- Núria
- Ana Castillo Tato
- marta
- Doce
- Neus
Aforament:
200 persones
La sala compta amb amb llocs habilitats a la fila 1 per a cadira de rodes. No hi ha butaques, és un espai perquè puguis anar amb la cadira de rodes. Si vens al teatre et preguem que, per tal de facilitar-te l’accès i sortida, ens escriguis a taquillateatre@espaitexas.cat indicant-nos el dia i funció que vens al teatre. Pel que fa a altres discapacitats (oïda, visió o altres) podeu mirar si hi ha funcions adaptades a la fitxa de cada espectacle.
- Canal oficial de venta d'entrades
- Compra 100% segura
- Métode de pagament:
Targeta de dèbit i crèdit