Sinopsi

Aquesta nit és per ballar
Aquesta nit, ballarem…

 En aquest recent solo (2021) que interpreta ella mateixa, Mette Ingvartsen evoca moments col·lectius de les manies de ballar del passat quan explora l’èxtasi del moviment en una trobada social després d’una pandèmia. El seu solo fa esclatar el confinament solitari del 2020 amb una intensa barreja de moviments imparables, música incessant i un ritme accelerat de paraules i càntics. Una festa del ball, un concert de poesia parlada o un frenesí físic fins a l’esgotament, aquesta peça de forma canviant provoca preguntes: pot ser que un ball segresti i reorganitzi el corpus social del públic?, quina necessitat d’excés i de moviment té avui el nostre cos?, estem preparats per tornar a sentir-nos feliços amb la vida?

Mette Ingvartsen és una coreògrafa i ballarina danesa. Va començar la seva formació l’any 1999 a Amsterdam i va continuar a Brussel·les, on es va graduar a P.A.R.T.S. el 2004. Distingit pel seu caràcter híbrid, el seu treball coreogràfic fusiona la dansa amb altres disciplines, especialment les arts visuals, la tecnologia i el llenguatge. Entre 2009 i 2012, The Artificial Nature Series (que comprèn les peces Manual Focus (2003) o 50/50 de 2004), va desenvolupar un cicle de treball sobre les relacions humanes/no humanes. Per contra, la seva darrera sèrie, The Red Pieces: 69 positions (2014), 7 Pleasures (2015), to come (ampliat) 21 pornografies (2017), se centra en la nuesa, en la sexualitat i en com el cos ha estat històricament un lloc de lluites polítiques.

Durada:
Sinopsi

Aquesta nit és per ballar
Aquesta nit, ballarem…

 En aquest recent solo (2021) que interpreta ella mateixa, Mette Ingvartsen evoca moments col·lectius de les manies de ballar del passat quan explora l’èxtasi del moviment en una trobada social després d’una pandèmia. El seu solo fa esclatar el confinament solitari del 2020 amb una intensa barreja de moviments imparables, música incessant i un ritme accelerat de paraules i càntics. Una festa del ball, un concert de poesia parlada o un frenesí físic fins a l’esgotament, aquesta peça de forma canviant provoca preguntes: pot ser que un ball segresti i reorganitzi el corpus social del públic?, quina necessitat d’excés i de moviment té avui el nostre cos?, estem preparats per tornar a sentir-nos feliços amb la vida?

Mette Ingvartsen és una coreògrafa i ballarina danesa. Va començar la seva formació l’any 1999 a Amsterdam i va continuar a Brussel·les, on es va graduar a P.A.R.T.S. el 2004. Distingit pel seu caràcter híbrid, el seu treball coreogràfic fusiona la dansa amb altres disciplines, especialment les arts visuals, la tecnologia i el llenguatge. Entre 2009 i 2012, The Artificial Nature Series (que comprèn les peces Manual Focus (2003) o 50/50 de 2004), va desenvolupar un cicle de treball sobre les relacions humanes/no humanes. Per contra, la seva darrera sèrie, The Red Pieces: 69 positions (2014), 7 Pleasures (2015), to come (ampliat) 21 pornografies (2017), se centra en la nuesa, en la sexualitat i en com el cos ha estat històricament un lloc de lluites polítiques.

Fitxa artística
Fotos i vídeos
Enllaç copiat!