Fins: 15 de desembre de 2024
Fins: 15/12/2024
Nadia Beugré: L’homme rare
La creadora Nadia Beugré aborda de cara la qüestió de l’assignació de gènere. Amb cinc homes despullats contornejant els seus malucs a l’escenari, saboteja les categories de masculí i femení. L’homme rare és també una peça sobre la nostra mirada occidental, “voyeurista” i eròtica sobre aquests cossos negres.
Sinopsi
D’esquena a nosaltres, cinc homes no blancs estan completament nus o envoltats en teles senzilles, alguns amb tacons alts, balancejant els malucs i girant la pelvis formant un efecte ondulat, moviments que no només es limiten a les dones. No hi ha forma d’escapar de la postura del voyeur, aquest hereu directe de la mirada dominant, que cosifica, erotitza i colonitza els cossos, especialment els negres.
Nadia Beugré és Premi SACD 2023 al nou talent coreogràfic. Nascuda a Costa d’Ivori, va fer la seva primera aparició el 1995 com a membre del Dante Theatre. Dos anys més tard, va cofundar Tchétché, primera companyia exclusivament formada per dones juntament amb Béatrice Kombé. Després de formar-se a la École des Sables de Germaine Acogny al Senegal, es va unir el 2009 a ex.e.r.ce., el programa de Mathilde Monnier per a coreògrafs talentosos i prometedors al Centre Chorégraphique National de Montpeller. Nadia Beugré és des de 2021 artista associada a la Briqueterie de Vitry-sur-seine (França) i artista associada a l’ICI CCN de Montpeller (2023-2024) amb un treball que investiga qüestions com el cos, el gènere i la nuesa.
VIII Trobada Internacional d’Arts Vives AM24
D’esquena a nosaltres, cinc homes no blancs estan completament nus o envoltats en teles senzilles, alguns amb tacons alts, balancejant els malucs i girant la pelvis formant un efecte ondulat, moviments que no només es limiten a les dones. No hi ha forma d’escapar de la postura del voyeur, aquest hereu directe de la mirada dominant, que cosifica, erotitza i colonitza els cossos, especialment els negres.
Nadia Beugré és Premi SACD 2023 al nou talent coreogràfic. Nascuda a Costa d’Ivori, va fer la seva primera aparició el 1995 com a membre del Dante Theatre. Dos anys més tard, va cofundar Tchétché, primera companyia exclusivament formada per dones juntament amb Béatrice Kombé. Després de formar-se a la École des Sables de Germaine Acogny al Senegal, es va unir el 2009 a ex.e.r.ce., el programa de Mathilde Monnier per a coreògrafs talentosos i prometedors al Centre Chorégraphique National de Montpeller. Nadia Beugré és des de 2021 artista associada a la Briqueterie de Vitry-sur-seine (França) i artista associada a l’ICI CCN de Montpeller (2023-2024) amb un treball que investiga qüestions com el cos, el gènere i la nuesa.
- Autoria:
- Ajudantia de direcció:
Faustin Linyekula - Direcció tècnica:
Anthony Merlaud - Il·luminació:
Anthony Merlaud - Coreografia:
Nadia Beugré - Música:
Serge Gainsbourg
Lucas Nicot
Percussions d’Obilo - Producció:
Virginie Dupray – Libr’Arts - Any de la producció:
- Management:
Africa Moment
Sales:
Sala Maria Aurelia Capmany: 436 persones
Sala Ovidi Montllor: 320 persones
Sala Pina Bausch: 100 persones
Sala Sebastià Gasch: 80 persones
El Graner
Altres espais
Aparcament, accessos, seients, ascensor i serveis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. Blucle magnètic disponible. Consulta les funcions matinals relaxades aquí.
- Canal oficial de venta d'entrades
- Compra 100% segura
- Métode de pagament:
Targeta de dèbit i crèdit