L’actor i director Pere Arquillué recupera dos textos de l’escriptor i dramaturg txec Václav Havel, Audència i Vernissatge, que profunditzen sobre els aspectes més grotescs i absurds de la societat.
Sinopsi
Audiència és un diàleg entre un mestre cerveser i un escriptor represaliat pel règim (com ho va ser el mateix Havel) que ha estat destinat a treballar en una feina no qualificada. El mestre cerveser té ordre de les autoritats de redactar informes periòdics sobre la conducta del seu nou pupil, però l’home intentarà fer que, en el súmmum de l’absurd, sigui el mateix escriptor el qui escrigui els informes sobre la seva conducta.
A Vernissatge, en canvi, Havel fa un retrat sociopolític del món, dividint la societat segons les coses que cadascun considera o no importats: des dels qui valoren els béns materials per sobre de qualsevol altra cosa i s’adapten per tant a qualsevol règim o situació, als qui se senten estranys en un món al qual, però, rebutgen adaptar-se malgrat els inconvenients que això els comporta.
VÁCLAV HAVEL
L’alienació, la mentalitat consumista dels homes i les dones del nostre temps, la dificultat de comunicar-se amb els altres i, encara més, de comprendre’ls… Són temes presents en tota l’obra de Václav Havel, un conegut escriptor (i polític) nascut el 1936 i desaparegut el 2011, sempre entestat a mostrar, negre sobre blanc, la “crisi de la Humanitat actual” com ell mateix deia, a partir dels aspectes més grotescs i absurds del nostre món. Ho va fer en dues peces confegides el 1975, unes obres breus que ell mateix confessava que havia escrit principalment amb la intenció d’entretenir els amics, però que han acabat esdevenint dues de les creacions més representades de l’autor: Audiència i Vernissatge.