Pruna és una obra crua i poètica sobre abusos infantils. L’espectacle ha estat creat a partir de testimonis reals que han regalat la seva intimitat d’una manera molt generosa. El text escrit per Queralt Riera va rebre el Premi Adrià Gual de Teatre 2019, impulsat per l’Institut del Teatre.
Sinopsi
Una nena que es diu Pruna, i que també és una dona que es diu Pruna.
Té una vida normal, un entorn normal i un secret que fa mal i destrossa per dintre.
Aquesta obra és un conte barrejat de testimonis reals. I també ens mostra una vida de tantes. I ens fa riure, emocionar-nos i en algun moment ens encongeix el cor. Amb poesia, amor i tendresa. Amb música, objectes i llums. Amb tota la nostra voluntat de contribuir a fer una societat millor.
Contextualització de l’obra
Aquesta obra és fruit d’una recerca de materials sobre el tema dels abusos infantils. Ens hem adonat que vivim d’esquena a una realitat que afecta un de cada cinc infants. El 20% de la societat pateix, ha patit o patirà abusos sexuals durant la infància. Ens adonem, en la nostra recerca, que no sabem res de res i que al nostre cap les dades sobre aquest tema s’endrecen de manera imprecisa i desordenada perquè ens és massa dolorós afrontar la veritat.
La veritat, l’amor, el reconeixement, la responsabilitat, són els nostres pilars. La voluntat artística i la creació d’una peça escènica contemporània de qualitat, el nostre motor.
Les eines que fa servir la companyia són només un text contemporani nou, una escenografia del Jose Menchero, unes músiques creades pel Joan Alavedra i un titella creat pel Carlos Gallardo que representa l’ombra de l’abús, l’abusador, el silenci i el fum. I que ha estat creat a partir de dibuixos de nens i nenes i de sensacions i de testimonis i dolors.
Pruna vol fugir de la realitat i afegir una dimensió poètica a les situacions que veureu a l’escenari.
Un monòleg interior de la víctima amb sensacions i reflexions crues i clares.
Tot passa en un espai que és una gran habitació amb una gran catifa que sembla una gran llengua. Un muntatge que es desenvolupa entre el món real i un univers poètic i que toca el tema de la violència contra la canalla d’una manera nova. Sense realisme, però amb una veracitat transparent. I, ens situa a tots nosaltres al centre del conflicte.
Català
Una nena que es diu Pruna, i que també és una dona que es diu Pruna.
Té una vida normal, un entorn normal i un secret que fa mal i destrossa per dintre.
Aquesta obra és un conte barrejat de testimonis reals. I també ens mostra una vida de tantes. I ens fa riure, emocionar-nos i en algun moment ens encongeix el cor. Amb poesia, amor i tendresa. Amb música, objectes i llums. Amb tota la nostra voluntat de contribuir a fer una societat millor.
Aquesta obra és fruit d’una recerca de materials sobre el tema dels abusos infantils. Ens hem adonat que vivim d’esquena a una realitat que afecta un de cada cinc infants. El 20% de la societat pateix, ha patit o patirà abusos sexuals durant la infància. Ens adonem, en la nostra recerca, que no sabem res de res i que al nostre cap les dades sobre aquest tema s’endrecen de manera imprecisa i desordenada perquè ens és massa dolorós afrontar la veritat.
La veritat, l’amor, el reconeixement, la responsabilitat, són els nostres pilars. La voluntat artística i la creació d’una peça escènica contemporània de qualitat, el nostre motor.
Les eines que fa servir la companyia són només un text contemporani nou, una escenografia del Jose Menchero, unes músiques creades pel Joan Alavedra i un titella creat pel Carlos Gallardo que representa l’ombra de l’abús, l’abusador, el silenci i el fum. I que ha estat creat a partir de dibuixos de nens i nenes i de sensacions i de testimonis i dolors.
Pruna vol fugir de la realitat i afegir una dimensió poètica a les situacions que veureu a l’escenari.
Un monòleg interior de la víctima amb sensacions i reflexions crues i clares.
Tot passa en un espai que és una gran habitació amb una gran catifa que sembla una gran llengua. Un muntatge que es desenvolupa entre el món real i un univers poètic i que toca el tema de la violència contra la canalla d’una manera nova. Sense realisme, però amb una veracitat transparent. I, ens situa a tots nosaltres al centre del conflicte.
- Patrícia Mendoza
Dies 23 i 24 de març
- Direcció:
- Dramatúrgia:
Queralt Riera - Ajudantia de direcció:
Jordi Font - Manipulació:
Carlos Gallardo
Momó Fabré - Escenografia:
Jose Menchero - Construcció de titelles:
Carlos Gallardo
Momó Fabré - Il·luminació:
Conchita Pons - So:
Joan Alavedra - Vestuari:
Teté Company - Fotografia:
Joan Gastó - Producció executiva:
Raül Perales - Any de la producció:
- Premis:
Premi Adrià Gual de Teatre 2019
- Sílvia Moreno PalomarTeatre Barcelona
- Carles Armengol GiliTeatre Barcelona
- flofranfe
- Josep OS
- san