Purificats (Cleansed) és la tercera obra de la desapareguda i famosa dramaturga anglesa Sarah Kane estrenada el 1998 a la Royal Court Theatre Downstairs de Londres.
Sinopsi
Tinker regenta una institució on castiga cruelment tot els actes d’amor i on converteix aquells que expressen i fan allò que senten en pacients (malalts), tot deshumanitzant-los. Tot plegat a favor del Sistema, la normativitat i el poder com a mecanismes per al bon funcionament social. Enmig de tanta repressió dos germans bessons, una parella homosexual, un jove esquizofrènic i una dona en un peepshow encarnen diferents formes d’estimar tot generant una experiència on l’Amor pot sobreviure fins i tot les situacions més extremes i salvatges.
Purificats de Sarah Kane reivindica l’Amor i empra la violència com a metàfora per tal que aquest Amor sigui nuclear. S’erigeix com una proposta especialment contemporània: perquè desafia els totalitarismes i la violència sistemàtica d’aquesta nostra societat neoliberal i perquè reivindica la identitat i l’amor des d’una perspectiva de gènere i LGTBI molt radicals. En un moment on sembla que revisqui una moral perillosament reaccionària, la proposta de La Cremosa reivindica l’amor, els cossos i l’estimar-se per preguntar-nos com pot ser que ens estranyi més aquest amor que no pas la violència.
Català
Tinker regenta una institució on castiga cruelment tot els actes d’amor i on converteix aquells que expressen i fan allò que senten en pacients (malalts), tot deshumanitzant-los. Tot plegat a favor del Sistema, la normativitat i el poder com a mecanismes per al bon funcionament social. Enmig de tanta repressió dos germans bessons, una parella homosexual, un jove esquizofrènic i una dona en un peepshow encarnen diferents formes d’estimar tot generant una experiència on l’Amor pot sobreviure fins i tot les situacions més extremes i salvatges.
Purificats de Sarah Kane reivindica l’Amor i empra la violència com a metàfora per tal que aquest Amor sigui nuclear. S’erigeix com una proposta especialment contemporània: perquè desafia els totalitarismes i la violència sistemàtica d’aquesta nostra societat neoliberal i perquè reivindica la identitat i l’amor des d’una perspectiva de gènere i LGTBI molt radicals. En un moment on sembla que revisqui una moral perillosament reaccionària, la proposta de La Cremosa reivindica l’amor, els cossos i l’estimar-se per preguntar-nos com pot ser que ens estranyi més aquest amor que no pas la violència.
- Bernat Albareda
Robin - Martí Aparici
Carl - Guillem Font
Tinker - Júlia Genís
Grace - Alba Latorre
Dona - Pau Oliver
Graham
- Companyia:
- Direcció:
- Títol original:
- Autoria:
- Any del text:
- Traducció:
Jordi Prat i Coll - Dramatúrgia:
Mia Parcerisa - Veus:
Zúbel Arana - Escenografia:
La cremosa - Il·luminació:
Guillem Font - So:
Zúbel Arana - Vestuari:
La cremosa - Fotografia:
Arnau Artigas
Rita Llavina - Producció:
Teorema Teatre - Any de la producció:
- Francesc Esteve i TomàsTeatre Barcelona
- Carles Armengol GiliTeatre Barcelona
- Sílvia Moreno PalomarTeatre Barcelona
- Josep OS