Quan ens haguem torturat prou del dramaturg britànic Martin Crimp és una mirada contemporània sobre les relacions de poder que ens travessen en tots els àmbits de la vida i que ens arriba en un context sociocultural que ens està necessàriament posant en crisi.
Sinopsi
Un poderós terratinent intenta seduir la Pamela, una criada de 15 anys. La noia rebutja els constants intents del seu amo depredador però, finalment, el senyor la segresta i la viola. A ella, només li quedaran les paraules per expressar la seva indignació i desesperació. Paraules que es convertiran en un atreviment, perquè qüestionar l’amo és qüestionar el poder.
Una aproximació personal a Pamela, la polèmica novel·la de Samuel Richardson que explora la naturalesa desordenada, i sovint violenta, del desig.
Paraules de la directora
L’obra de Martin Crimp planteja la relació de sis personatges que representen un joc perillós de poder i dominació. Aquesta obra irromp en el debat contemporani per tal d’explorar la naturalesa desordenada, i sovint violenta, del desig, la naturalesa performativa dels rols masculins i femenins, la fluïdesa del gènere, les contradiccions entre la ideologia feminista i l’atracció sexual o la mediatització del desig a través del poder econòmic.
Moltes de les qüestions que planteja l’obra ens ronden pel cap des de fa temps: els límits de la identitat de gènere, els límits del llenguatge que ens falla, que ens constreny i ens traeix constantment mantenint-nos en els paradigmes establerts que finalment només provoquen confusió i frustració.
Aquesta és una peça atractiva i provocadora que pot enutjar, emocionar, divertir o simplement deixar perplex el públic, però no hi ha cap dubte que caldrà parlar-ne a la sortida, i sempre m’ha semblat que això és una de les coses més importants que pot motivar el teatre.
Magda Puyo
Català
A partir de 16 anys
Un poderós terratinent intenta seduir la Pamela, una criada de 15 anys. La noia rebutja els constants intents del seu amo depredador però, finalment, el senyor la segresta i la viola. A ella, només li quedaran les paraules per expressar la seva indignació i desesperació. Paraules que es convertiran en un atreviment, perquè qüestionar l’amo és qüestionar el poder.
Una aproximació personal a Pamela, la polèmica novel·la de Samuel Richardson que explora la naturalesa desordenada, i sovint violenta, del desig.
L’obra de Martin Crimp planteja la relació de sis personatges que representen un joc perillós de poder i dominació. Aquesta obra irromp en el debat contemporani per tal d’explorar la naturalesa desordenada, i sovint violenta, del desig, la naturalesa performativa dels rols masculins i femenins, la fluïdesa del gènere, les contradiccions entre la ideologia feminista i l’atracció sexual o la mediatització del desig a través del poder econòmic.
Moltes de les qüestions que planteja l’obra ens ronden pel cap des de fa temps: els límits de la identitat de gènere, els límits del llenguatge que ens falla, que ens constreny i ens traeix constantment mantenint-nos en els paradigmes establerts que finalment només provoquen confusió i frustració.
Aquesta és una peça atractiva i provocadora que pot enutjar, emocionar, divertir o simplement deixar perplex el públic, però no hi ha cap dubte que caldrà parlar-ne a la sortida, i sempre m’ha semblat que això és una de les coses més importants que pot motivar el teatre.
Magda Puyo
- Direcció:
- Títol original:
- Autoria:
- Composició musical:
Gerard Marsal - Any del text:
- Traducció:
Víctor Muñoz i Calafell - Ajudantia de direcció:
Sadurní Vergés - Escenografia:
Pep Duran - Il·luminació:
Ganecha Gil - So:
Gerard Marsal - Vestuari:
Nina Pawlowsky - Fotografia:
Laia Alberch - Producció:
Cassandra Projectes Artístics
Teatre Nacional de Catalunya - Producció executiva:
Júlia Simó Puyo
Guillem Albasanz - Management:
Guillem Albasanz
- Roser Garcia GuaschTeatre Barcelona
- Markos GoikoleaTeatre Barcelona
- Neus Mònico FernándezTeatre Barcelona
- JOSE GABRIEL DEL VIEJO