Primera proposta del director italià Romeo Castellucci al Gran Teatre del Liceu. Sota la seva mirada, aquesta Missa pro defunctis es transposa i el seu significat canvia. Complementat amb altres peces religioses de Mozart, el Rèquiem es converteix en la celebració definitiva de la vida, on superem els tòpics de la fugacitat de la vida.
Sinopsi
“Com que la mort és el veritable objectiu de la nostra existència, he conegut tan bé aquest veritable i millor amic de la humanitat en els últims anys que la imatge de la mort ja no em fa por, sinó que és molt més tranquil·litzadora i consoladora”. – Wolfgang Amadeus Mozart
Aquestes paraules de Mozart sobre la vida i la mort han estat el punt de partida per a la interpretació de Romeo Castellucci, protagonista absolut del teatre avantguardista europeu, de l’emblemàtic i inacabat rèquiem del compositor. Com a expressió de la por existencial de la humanitat davant la mortalitat, aquesta missa de rèquiem ens confronta amb la fragilitat de la naturalesa i la cultura, de la humanitat i de l’individu. “Hauríem d’entendre i celebrar el final com si fos una festa, on continua el ball.
Programa
Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)
Rèquiem en Re menor, KV.626 (1791)
Meistermusik, KV.477b (1785)
Miserere mei, KV.90 (1771)
Ne pulvis et cinis, KV.Anh.122 (1779)
Solfeggio F-Dur, KV.393/2 (1782)
‘Quis Te comprehendat’, KV.ANH.110 (1781)
O Gottes Lamm, KV.343/1 (1779)