Romances inciertos és alhora un espectacle i un concert on se’ns descobreixen figures andrògines de la cultura popular espanyola per parlar de l’ambigüitat de gènere.
Sinopsi
La peça ens transporta a històries populars, com La Donzella guerrera, una dona medieval que es disfressa d’home soldat per seguir el seu amor, el San Miguel de García Lorca, arcàngel voluptuós, i la Tarara, gitana andalusa, mística, seductora, portadora del secret de la seva androgínia. La trama transcorre dins d’un bell decorat barroc amb 4 músics en viu que toquen el bandoneó, la viola de gamba o percussions tradicionals, entre d’altres.
François Chaignaud crea performances amb danses i cançons que recullen diferents inspiracions. L’artista, també historiador, ha publicat amb les Presses Universitaires de Rennes (PUR) L’Affaire Berger-Levrault: le feminisme à l’épreuve (1898-1905). Des de 2005 també treballa, amb gran projecció internacional, mb Cecilia Bengolea, amb qui vam veure la inoblidable peça (M)imosa l’any 2017 al Mercat. Nino Laisné, format en Belles Arts, fotografia i vídeo, també va estudiar les músiques tradicionals sud-americanes, període on li sorgeix la idea de combinar cinema, música i art contemporani. A partir de 2010 les seves imatges es tornen sonores i evoquen cants tradicionals. Els seus projectes l’han portat a nombrosos països i a nombroses col·laboracions, com a El amor brujo d’Israel Galván, que veurem també aquesta temporada al Mercat.
La peça ens transporta a històries populars, com La Donzella guerrera, una dona medieval que es disfressa d’home soldat per seguir el seu amor, el San Miguel de García Lorca, arcàngel voluptuós, i la Tarara, gitana andalusa, mística, seductora, portadora del secret de la seva androgínia. La trama transcorre dins d’un bell decorat barroc amb 4 músics en viu que toquen el bandoneó, la viola de gamba o percussions tradicionals, entre d’altres.
François Chaignaud crea performances amb danses i cançons que recullen diferents inspiracions. L’artista, també historiador, ha publicat amb les Presses Universitaires de Rennes (PUR) L’Affaire Berger-Levrault: le feminisme à l’épreuve (1898-1905). Des de 2005 també treballa, amb gran projecció internacional, mb Cecilia Bengolea, amb qui vam veure la inoblidable peça (M)imosa l’any 2017 al Mercat. Nino Laisné, format en Belles Arts, fotografia i vídeo, també va estudiar les músiques tradicionals sud-americanes, període on li sorgeix la idea de combinar cinema, música i art contemporani. A partir de 2010 les seves imatges es tornen sonores i evoquen cants tradicionals. Els seus projectes l’han portat a nombrosos països i a nombroses col·laboracions, com a El amor brujo d’Israel Galván, que veurem també aquesta temporada al Mercat.
- Idea original:
Nino Laisné
François Chaignaud - Direcció musical:
Nino Laisné - Músics:
Jean-Baptiste Henry (Bandoneó)
François Joubert-Caillet (Viola da gamba)
Robin Pharo (Viola da gamba)
Thomas Baeté (Viola da gamba)
Daniel Zapico (Tiorba i guitarra barroca)
Pablo Zapico (Tiorba i guitarra barroca)
Pere Olivé (Percussions històriques i tradicionals)
David Mayoral (Percussions històriques i tradicionals) - Decorats:
Marie Maresca
Fanny Gaudreau - Vestuari:
Cara Ben Assayag
Carmen Anaya
Kevin Auger
Severine Besson
María Ángel Buesa Pueyo
Caroline Dumoutiers
Pedro García
Carmen Granell
Manuel Guzmán
Isabel López
Maria Martínez
Tania Morillo Fernández
Helena Petit
Elena Santiago - Coreografia:
François Chaignaud - Producció executiva:
Garance Roggero
Jeanne Lefèvre
Léa Le Pichon - Any de la producció: