Set maneres de ser Hamlet, un personatge que no sap si ser o no ser, si morir o dormir, si actuar o restar immòbil front d’un joc de variacions que trastoca, irreverent, la tragèdia en comèdia.
En to de comèdia i prenent l’obra Hamlet de William Shakespeare com a model, l’espectacle proposa actuar el personatge a partir de set tècniques interpretatives, des del Grammelot, coneguda ja des del segle V, passant per l’escola Francesa i “la veritat” del mètode Stanislavski i de l’Actors Studio del segle XX, fins a la modernitat performativa dels nostres dies.
Josep Pere Peyró ens presenta una manera divertida i intel·ligent d’actuar Shakespeare en un exercici de voyeurisme actoral: entreu a la cuina de l’actor i mireu com es prepara per interpretar un Hamlet clàssic, un Hamlet canalla, el Hamlet de culebrot llatinoamericà, el folklòric, l’absurd, com l’interpretaria Marlon Brando format a l’Actors Estudio, o com ho faria un actor educat en el repertori clàssic Espanyol que odia Shakespeare i adora García Lorca, i així fins a set maneres divertides d’actuar un personatge que no sap si ser o no ser, si morir o dormir, si actuar o restar immòbil enfront un joc de variacions que capgira, irreverent, la tragèdia en comèdia.
- Fotografia:
Xavier García Delgado