La instal·lació performativa Smeer examina la intersecció entre la modernitat, el gènere i la identitat, i com aquests cossos construeixen rols socials ben definits que imposen sistemes patriarcals i hegemònics.

Sinopsi

A partir d’una cerimònia de curació que transcorre entre un grup d’Ovahimbas (indígenes que viuen al nord de Namíbia i al sud d’Angola), es posa en evidència la convivència entre la tradició i la modernitat, el passat i el present en l’enrenou d’una ciutat contemporània.

Trixie Munyama és comissària del Windhoek International Dance Festival. Formada als balls tradicionals d’Oshiwambo i a la London School of Contemporary Dance, la University of Cape Town i Ecole des Sables. Fundadora de Da-mai Dance Ensemble, amb la qual explora narratives rellevants per al context social de Namíbia i explora la política que envolta el cos africà a la dansa. Amb gairebé vint anys d’experiència com a ballarina, coreògrafa i docent, considera que la dansa està intricadament entrellaçada amb la història, la sociopolítica i la política identitària, incloent a la seva obra discursos actuals com els genocidis ovaherer i nama. Trixie investiga el cos negre africà com a peça central de les seves obres. A més, forma part de la Companyia Aïda Colmenero Dïaz.

Durada:
Sinopsi

A partir d’una cerimònia de curació que transcorre entre un grup d’Ovahimbas (indígenes que viuen al nord de Namíbia i al sud d’Angola), es posa en evidència la convivència entre la tradició i la modernitat, el passat i el present en l’enrenou d’una ciutat contemporània.

Trixie Munyama és comissària del Windhoek International Dance Festival. Formada als balls tradicionals d’Oshiwambo i a la London School of Contemporary Dance, la University of Cape Town i Ecole des Sables. Fundadora de Da-mai Dance Ensemble, amb la qual explora narratives rellevants per al context social de Namíbia i explora la política que envolta el cos africà a la dansa. Amb gairebé vint anys d’experiència com a ballarina, coreògrafa i docent, considera que la dansa està intricadament entrellaçada amb la història, la sociopolítica i la política identitària, incloent a la seva obra discursos actuals com els genocidis ovaherer i nama. Trixie investiga el cos negre africà com a peça central de les seves obres. A més, forma part de la Companyia Aïda Colmenero Dïaz.

Fitxa artística
Veure fitxa sencera
Fotos i vídeos
Enllaç copiat!