La companyia Societat Doctor Alonso presenta Andrei Rublev: Una paniconografia. Aquest treball vol generar un repertori d’iconografies del cos humà, i al mateix temps treballar amb el so i l’escenografia com a símbols del paisatge.
Sinopsi
Andrei Rublev pren com a punt de partida i títol la pel·lícula d’Andrei Tarkovsky rodada en 1966, on el pintor iconoclasta Andrei Rublev (1360 – 1427) realitza un llarg viatge en la Rússia medieval per pintar els frescs de la catedral de l’Asunción del Kremlin. L’obra del singular pintor, amb el seu estil iconogràfic únic, provoca en l’espectador un impacte i recolliment interior a causa de l’ús de la perspectiva invertida, que ens parla de l’art no com un retrat de la realitat sinó com una realitat entre les realitats.
LA COMPANYIA
La Societat Doctor Alonso, dirigida per Tomas Aragay (director de teatre i dramaturg) i Sofia Asensio (ballarina i coreògrafa) ha construït un llenguatge que troba una de les seves claus fonamentals en el concepte del desplaçament. De situar quelcom fora del seu lloc, àmbit o espai propi per indagar com aquest desplaçament modifica el llenguatge tant pel que fa a la seva gramàtica constitutiva com pel que fa a la lectura que un observador en pot fer. Desplaçar per desvetllar quelcom. Aquesta maniobra de desplaçament s’ha revelat com un eina eficaç per generar espais de discurs poètic que posi en qüestió l’estatus quo de la nostra comprensió de la realitat
Andrei Rublev pren com a punt de partida i títol la pel·lícula d’Andrei Tarkovsky rodada en 1966, on el pintor iconoclasta Andrei Rublev (1360 – 1427) realitza un llarg viatge en la Rússia medieval per pintar els frescs de la catedral de l’Asunción del Kremlin. L’obra del singular pintor, amb el seu estil iconogràfic únic, provoca en l’espectador un impacte i recolliment interior a causa de l’ús de la perspectiva invertida, que ens parla de l’art no com un retrat de la realitat sinó com una realitat entre les realitats.
LA COMPANYIA
La Societat Doctor Alonso, dirigida per Tomas Aragay (director de teatre i dramaturg) i Sofia Asensio (ballarina i coreògrafa) ha construït un llenguatge que troba una de les seves claus fonamentals en el concepte del desplaçament. De situar quelcom fora del seu lloc, àmbit o espai propi per indagar com aquest desplaçament modifica el llenguatge tant pel que fa a la seva gramàtica constitutiva com pel que fa a la lectura que un observador en pot fer. Desplaçar per desvetllar quelcom. Aquesta maniobra de desplaçament s’ha revelat com un eina eficaç per generar espais de discurs poètic que posi en qüestió l’estatus quo de la nostra comprensió de la realitat
- Companyia:
Societat Doctor Alonso - Direcció:
Tomàs Aragay - Dramatúrgia:
Sofía Asencio - Escenografia:
Cube.bz - Il·luminació:
Cube.bz - Coreografia:
Sofía Asencio - Producció:
Imma Bové - Any de la producció: