Sinopsi
El director d’una companyia que és tot un mite de l’escena recrea una obra que va canviar la manera de fer teatre. En aquest muntatge el caos, l’ambició i la crueltat tenen com a marc un sopar elegant en una sofisticada llar francesa.
El 1896, Alfred Jarry va causar un gran impacte amb el retrat salvatge d’un tirà cruel i covard amb una ambició sense límits. Era difícil recuperar ni que fos part d’aquella sensació, però el director de la companyia britànica Cheek by Jowl ho fa, amb la complicitat d’un repartiment francès, en situar l’acció d’Ubu Roi en un entorn domèstic: un sofisticat sopar burgès. La imaginació del fill de la família, un adolescent conflictiu càmera en mà, convertirà els seus progenitors en el Pare i la Mare Ubú, i els convidats, en les víctimes de l’afany de poder del tirà protagonista. Sí, l’obra transcorre en un menjador burgès amb mobles de color crema, però un rotllo de paper de cuina, un molinet de pebre o una galleda de gel fàcilment es poden convertir a les mans de Donnellan en símbols del poder que ens recorden que som al regne d’Ubú.
Francès (sobretitulat en català)
El director d’una companyia que és tot un mite de l’escena recrea una obra que va canviar la manera de fer teatre. En aquest muntatge el caos, l’ambició i la crueltat tenen com a marc un sopar elegant en una sofisticada llar francesa.
El 1896, Alfred Jarry va causar un gran impacte amb el retrat salvatge d’un tirà cruel i covard amb una ambició sense límits. Era difícil recuperar ni que fos part d’aquella sensació, però el director de la companyia britànica Cheek by Jowl ho fa, amb la complicitat d’un repartiment francès, en situar l’acció d’Ubu Roi en un entorn domèstic: un sofisticat sopar burgès. La imaginació del fill de la família, un adolescent conflictiu càmera en mà, convertirà els seus progenitors en el Pare i la Mare Ubú, i els convidats, en les víctimes de l’afany de poder del tirà protagonista. Sí, l’obra transcorre en un menjador burgès amb mobles de color crema, però un rotllo de paper de cuina, un molinet de pebre o una galleda de gel fàcilment es poden convertir a les mans de Donnellan en símbols del poder que ens recorden que som al regne d’Ubú.
- Companyia:
Cheek by Jowl - Direcció:
Declan Donnellan - Autoria:
Alfred Jarry - Dramatúrgia:
Declan Donnellan - Ajudantia de direcció:
Bertrand Lesca - Escenografia:
Nick Ormerod - Il·luminació:
Pascal Noel - Audiovisuals:
Benoit Simon
Quentin Vigier - Vestuari:
Angie Burns - Moviment:
Jane Gibson - Música:
Davy Sladek
Paddy Cunneen - Producció:
Cheek by Jowl
Barbican (Londres)
Les Gémeaux / Sceaux / Scène Nationale i la Comédie de Béthune
Centre Dramatique National du Nord-Pas-de-Calais - Producció executiva:
Trànsit Projectes
- Carles Armengol GiliTeatre Barcelona
- Neus RibaTeatre Barcelona
- Iván F. MulaTeatre Barcelona
- Josep Maria Ribaudí i MartíTeatre Barcelona