Sinopsi
L’arribada del Quixot a Barcelona serveix per explorar la frontera entre realitat i ficció. Peça multidisciplinar i internacional, amb titelles i actors de carn i òssos.
Què fa que, quatre-cents anys després de la mort del seu autor, El Quijote es consideri encara una novel·la d’una modernitat extraordinària? Segurament, el fet que l’obra transcorri en la frontera entre la realitat i la ficció, entre la raó i la bogeria, entre l’art i la vida. També transita per aquest territori el muntatge creat per les companyies quebequeses Sortie de Secours i Pupulus Mordicus i la catalana Gataro, una producció multidisciplinària que barreja llengües i que combina actors reals amb titelles i elements audiovisuals.
Alonso Quijano tornarà a convertir-se en el Quixot per defensar les seves veritables aventures davant de falsificadors com Avellaneda. És el pla “real” d’una representació en què el mateix Cervantes i el seu personatge ens mostraran fins a quin punt és ambigua la relació entre la ficció i la vida. I la ficció queda en aquest muntatge en mans dels titelles de la companyia de Maese Pedro, que mirarà de portar a escena Las aventuras de Don Quijote de la Mancha.
Català
Castellà
Espectacle en Català, castellà i francès. Sobretitolació en francès i castellà.
tots els públics
L’arribada del Quixot a Barcelona serveix per explorar la frontera entre realitat i ficció. Peça multidisciplinar i internacional, amb titelles i actors de carn i òssos.
Què fa que, quatre-cents anys després de la mort del seu autor, El Quijote es consideri encara una novel·la d’una modernitat extraordinària? Segurament, el fet que l’obra transcorri en la frontera entre la realitat i la ficció, entre la raó i la bogeria, entre l’art i la vida. També transita per aquest territori el muntatge creat per les companyies quebequeses Sortie de Secours i Pupulus Mordicus i la catalana Gataro, una producció multidisciplinària que barreja llengües i que combina actors reals amb titelles i elements audiovisuals.
Alonso Quijano tornarà a convertir-se en el Quixot per defensar les seves veritables aventures davant de falsificadors com Avellaneda. És el pla “real” d’una representació en què el mateix Cervantes i el seu personatge ens mostraran fins a quin punt és ambigua la relació entre la ficció i la vida. I la ficció queda en aquest muntatge en mans dels titelles de la companyia de Maese Pedro, que mirarà de portar a escena Las aventuras de Don Quijote de la Mancha.
- Companyia:
Gataro - Direcció:
François Leclerc - Autoria:
Philippe Soldevila
Miguel de Cervantes - Composició musical:
François Leclerc - Idea original:
Philippe Soldevila - Any del text:
- Músics:
François Leclerc - Escenografia:
Christian Fontaine - Construcció de titelles:
Pierre Robitaille - Il·luminació:
Christian Fontaine - Audiovisuals:
Marilyn Laflamme - Maquillatge:
Élène Pearson - Vestuari:
Érica Schmitz - Producció:
Grec 2017 Festival de Barcelona
Théâtre Sortie de Secours
Pupulus Mordicus (Quebec)
Gataro
Fundación Festival Inbternacional de Teatro Clásico de Almagro (Castella-la Manxa)
- Aleix Bonet-RagelTeatre Barcelona
- Miquel Gascon BazTeatre Barcelona
- Xavi PijoanTeatre Barcelona
- Neus Mònico Fernández
- Sara Juniperus
- Josep OS