Sinopsi
Ballet i porno a l’últim treball de Celeste González
Wakefield Poole és el nom d’un dels ballarins americans que van formar part dels Ballets Russos de Montecarlo i director de cinema eròtic gai. En Visions i revisions Celeste fa un estudi comparatiu entre dues obres que el ballarí-director W. Poole coneix bé. D’una banda, el segon acte de “El Llac dels Cignes” que Wakefield va ballar innombrables vegades estant amb els Ballets Russos i, d’altra, la seva primera pel·lícula Boys in the Sand de l’any 1971, una fita del cinema eròtic gai. El títol “Visions i revisions” sintetitza la proposta. Visió com a capacitat de veure i també com a percepció imaginària percebuda com a veritable. Revisió com a acció de mirar el detall i detingudament alguna cosa. La mirada és sempre individual. Amb aquest treball Celeste comparteix (amb el públic) a manera de conferència performance, la seva visió com a ballarí (visió coreogràfica) d’aquestes dues peces que la identifiquen. Aquest treball li ha permès entrar el contacte amb Wakefield Poole, que en l’actualitat viu jubilat a La Florida (EUA). Durant la creació i gràcies al suport rebut per l’extinta “La Porta” va poder tenir com a coach a Paul B Preciado, filòsof queer professor de la universitat París 7 i activista de renom internacional.
Amb aquesta obra rep el premi de la crítica 2015 de Barcelona al millor solo de dansa.
Sense paraules
Ballet i porno a l’últim treball de Celeste González
Wakefield Poole és el nom d’un dels ballarins americans que van formar part dels Ballets Russos de Montecarlo i director de cinema eròtic gai. En Visions i revisions Celeste fa un estudi comparatiu entre dues obres que el ballarí-director W. Poole coneix bé. D’una banda, el segon acte de “El Llac dels Cignes” que Wakefield va ballar innombrables vegades estant amb els Ballets Russos i, d’altra, la seva primera pel·lícula Boys in the Sand de l’any 1971, una fita del cinema eròtic gai. El títol “Visions i revisions” sintetitza la proposta. Visió com a capacitat de veure i també com a percepció imaginària percebuda com a veritable. Revisió com a acció de mirar el detall i detingudament alguna cosa. La mirada és sempre individual. Amb aquest treball Celeste comparteix (amb el públic) a manera de conferència performance, la seva visió com a ballarí (visió coreogràfica) d’aquestes dues peces que la identifiquen. Aquest treball li ha permès entrar el contacte amb Wakefield Poole, que en l’actualitat viu jubilat a La Florida (EUA). Durant la creació i gràcies al suport rebut per l’extinta “La Porta” va poder tenir com a coach a Paul B Preciado, filòsof queer professor de la universitat París 7 i activista de renom internacional.
Amb aquesta obra rep el premi de la crítica 2015 de Barcelona al millor solo de dansa.
- Autoria:
Celeste González - Any del text: