Moreno Bernardi
Coreògraf i ballarí, després de formar-se amb Carolyn Carlson, Herns Duplan, Dieter Heitkemp, Antonella Bertoni i Michelle Abbondanza, desenvolupa una dansa original en tècnica i composició que uneix els coneixements de les tècniques de dansa, de la biomecànica, de l’expresion primitive i dels estudis en solfeig i teoria musical.
És director i actor: després de diplomar-se a la Scuola di Teatro Alessandra Galant Garrone (Bolònia), i especialitzar-se en biomecànica teatral i tècniques de la màscara amb el mestre Nikolaj Karpov del GITIS de Moscou, a més de les intenses experiències de formació amb Judith Malina (The Living Theater), desenvolupa una idea i una pràctica de teatre on les tècniques actorals són l’únic vehicle d’expressió escènica.
És investigador independent i, des del 2009 al 2015, compta amb el suport de la coordinació acadèmica de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona. Estudia, a més, música (solfeig i teoria) i guitarra clàssica al Centro Chitarristico Pretelli-Corradi (Verona) i s’especialitza amb el mestre polonès Lucyan Wesolowski.
Des del 1992 és artista freelance (coreògraf, director, intèrpret, pedagog) signant, des de llavors, més de 60 peces escèniques entre dansa, teatre i dramatúrgies, amb una ininterrompuda implicació en la formació, la difusió i la recerca artística des del 1997.
Moreno Bernardi acompanya les activitats artístiques i de recerca amb la formació, oferint cursos i laboratoris a Itàlia, França i Espanya. Des del 2001, és professor de l’Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona.
L’any 2003 crea el Moreno Ensemble project, dirigeix el Moreno Bernardi Atelier des del 2015 (amb la col·laboració de la Sala Hiroshima) i, des del 2019, és director del projecte Lo Spazio (centre de recerca artística i pràctiques contemporànies) amb el suport de la Nando & Elsa Peretti Foundation.