La violència en la normalitat

Aüc. El so de les esquerdes

Aüc. El so de les esquerdes
28/01/2019

Aüc es va estrenar el 7 de juliol al Grec 2017. Ha recorregut diversos teatres de Catalunya i va obtenir el Premi Butaca a les Noves Aportacions Escèniques. Han exhaurit des del moment que van posar en venda les entrades.

Les Impuxibles són les germanes Peya. Clara és la creadora de la música i la directora musical i Ariadna la directora coreogràfica. En aquesta ocasió han treballat amb els textos i la dramatúrgia de Carla Rovira. Les acompanyen Olga Lledó, Júlia Barceló i Maria Salarich com a intèrprets i ballarines.

Les Impuxibles presenten un teatre de crítica social i denúncia al que ja ens tenen acostumades i que agraïm els espectadors. La llibertat i la lluita per la igualtat són motius més que suficients per fer teatre. Però és que elles, a demés, fan bon teatre, no es deixen endur per la sensibleria o la comprensió distant. Volen que el públic s’hi emmiralli, prengui consciència, escampi la seva denúncia per tot arreu i es creïn camins per aconseguir canvis profunds. Hi ho aconsegueixen. El públic surt commogut, remogut i convençut.

Sabem de la violència sexual, de l’abús sexual infantil, coneixem dades, tenim estadístiques. Aquesta obra de les Impuxibles ens parla d’això i de molt més, ens fa reflexionar sobre la violència més íntima, la de la parella, la que es produeix sense saber-ho sota la mirada insensible del poder i sota l’acceptació ignorant de la feblesa. Han sabut tocar el límit entre la violència descarada i una violència que és reconeguda però no acceptada per la pròpia persona que la pateix. És una violència subtil, fina, no demana permís ni perdó, ignora l’altre, l’humilia i el destrueix.

La coreografia per demostrar el fàstic, la ràbia i la repugnància és d’una expressivitat que difícilment es podria dir amb paraules. La gran Ariadna Peya n’és la responsable. La música és un piano, són recursos electrònics i elements de percussió que de vegades demostren ràbia, d’altres, una profunda tendresa.

En alguns moments de l’obra, les cinc dones surten dels focus per deixar de ser intèrprets i expliquen el procés creatiu, l’impacte que ha fet sobre elles mateixes i les conclusions a les que han arribat.

No us la perdeu

← Tornar a Aüc. El so de les esquerdes

Enllaç copiat!