Tenir l’oportunitat de gaudir d’una obra de Sondheim a la teva ciutat sempre és d’agrair. I és que Antonio Banderas, productor i director del muntatge (i actor protagonista quan l’obra es va estrenar a Màlaga al Teatro del Soho CaixaBank) ha apostat molt fort aquesta vegada: Aquest és un musical emblemàtic de Broadway, guanyador de diversos Premios Tony, guardons als quals ha estat nominat fins a 14 ocasions.
El Company de Banderas ve embolicat en un escenari senzill però alhora màgic, en el qual l’escenògraf Alejandro Andújar ha sabut jugar amb les possibilitats que donen diferents alçades, amb una estructura que ens transporta ràpidament a Nova York, on van passant els dies, les nits, la pluja… També és una escenografia que permet entreveure als 15 músics que, en rigorós directe, toquen els temes del musical.
I si hi ha alguna cosa que destaca especialment del muntatge és, al meu entendre, és l’elenc. Banderas ha sabut envoltar-se de molts dels i les millors artistes espanyoles del panorama de teatre musical actual. D’una banda, en Roger Berruezo com a protagonista, en un paper que té una certa exigència musical però en el qual la interpretació no es pot deixar de costat, i ho defensa molt dignament. La Marta Ribera està sublim en el seu moment estel·lar, un solo en el qual deixa bocabadat al públic amb la seva capacitat vocal sense perdre els seus dots d’interpretació. Dulcinea Juárez es nota que es diverteix i sap com treure una bona riallada al públic, i quan canta, wow. La Lydia Fairén mai defrauda, la Mariola Peña li ha donat un toc molt clown al seu paper, fent una de les escenes per al meu gust més divertides del muntatge… I així podria seguir perquè la veritat és que tot l’elenc està espectacular.
Potser, però això ja és una visió molt personal, preferiria que la producció hagués estat més arriscada i s’haguessin atrevit a portar la nova versió del musical que actualment es pot veure a Broadway, en el qual la protagonista és una dona i no un “solter d’or”, i les relacions de les quals es parlen són més actuals.