La musicalitat dels sentiments adolescents

El despertar de la primavera

El despertar de la primavera
21/12/2016

Un cop més, el Teatre Gaudí torna a fer les delícies dels amants dels musicals, portant-nos en tota la seva esplendor una de les joies de l’Off-Broadway… i ja van unes quantes! Es tracta d’un musical que fa deu anys va arrassar als premis Tony i que en el seu repartiment original comptava amb els ara televisius Lea Michele (Glee) i Jonathan Groff (Looking, Hamilton). Tornant al present, la posada en escena barcelonina destaca per la seva creativitat i pel seu bon saber fer a l’hora de construir escenes. D’altra banda, la part vocal brilla en els temes que les veus sonen individualment, però agafa el seu màxim esplendor en els temes corals, aconseguint una fusió de veus i registres meravellosos. En total consonància es troba la coreografia, la qual esdevé imaginativa, dinàmica i moderna, resultant adient per ser vista de prop i aprofitant al màxim la força dels quinze actors en escena. A més, no podem oblidar la gran feina dels set músics, que aconsegueixen arrodonir l’experiència en directe, fent sonar uns temes pop-rock d’alta qualitat.

L’obra té l’habilitat de mostrar els sentiments que afloren en l’adolescència, transmetent-los a través de la composició musical, les lletres i els balls. En aquest sentit. la ràbia, el desconcert o la fragilitat aconsegueix arribar a l’espectador a través dels diferents sentits, mostrant empatia amb els personatges i revivint uns sentiments magnificament exposats. Es tracta d’una proposta que barreja elements que en principi poden semblar contradictoris, com són el segle XIX i la música rock, aconseguint reflectir l’atemporalitat dels sentiments i dotant a l’obra de personalitat pròpia. Sens dubte, estem davant d’un bombonet per aquells qui som uns musical lovers.

← Tornar a El despertar de la primavera

Enllaç copiat!