I dijous, d’un musical íntim i de petit format a un altre musical una mica més gran al Teatre Victòria. EL DESPERTAR DE LA PRIMAVERA, la producció catalana del musical “Spring Awakening” adaptat per David Pintó.
Una producció que, amb un altre elenc, vam tenir l’oportunitat de veure al Teatre Gaudí, el novembre del 2016 (podeu veure aquella ressenya en aquest enllaç). Volem des d’aquí valorar la feina i l’enorme esforç que fa Ever Blanchet, director del Teatre Gaudí, per donar suport a les petites produccions Musicals (i no tan petites) realitzades a casa nostra en català i amb música en directe, sense gaire pressupost, sense cap subvenció i arriscant econòmicament tot i més. Una vegada triomfen, com és el cas, passen a teatres més grans i amb més mitjans tècnics i econòmics.
Al nostre entendre, creiem que la feina que realitza Ever Blanchet no és suficientment reconeguda ni pel sector teatral, ni tampoc (encara menys), pels mitjans de comunicació, que únicament es fan ressò de les propostes escèniques que es poden veure als teatres de més aforament.
Aquesta, tal com ens van comentar a la roda de premsa del passat mes de marc, és la segona vegada que es representa al Teatre Victòria i bona part dels intèrprets ho fan per primera vegada després d’un càsting a més de 300 aspirants. Marc Vilavella, director de la proposta, ha incorporat doncs, mirades noves a les escenes que conformen l’espectacle. Amb l’Ariadna Peya han treballat noves coreografies tenint en compte que és un espectacle que s’ha adaptat a les mides d’un gran teatre i que compta amb 15 actors, 7 músics en directe i un gran equip darrere. La direcció musical és de Gustavo Llull.
EL DESPERTAR DE LA PRIMAVERA, és un musical pop rock que tracta sobre l’amor adolescent, la repressió, la por, l’abús de poder i la incomprensió.
Tots els personatges adults femenins són interpretats per Rosa Vila i els masculins per Mingo Ràfols.
Un musical on tots els intèrprets canten i actuen molt bé, destacant pel seu pes dins de l’acció als tres protagonistes, l’Eloi Gómez que interpreta el paper des de la primera representació al Gaudi, Víctor Gómez que ens ha ofert un magnífic Melchior i la “ingenuïtat” i extraordinària veu de la Berta Butinyà en el paper de Wendla.
La resta del repartiment ha estat la següent: Laura Daza (Ilse), Valèria Sorolla (Martha), Clara Moraleda (Thea), Mireia Coma (Anna), Candela Díaz (Mariana), Pablo Capuz (Hanschen), Odo Cabot (Otto), Marc Udina (Ernst), Àlex Sanz (Georg), Pol Roselló (Bobby). Unes interpretacions enèrgiques que desprenen en tot moment una gran entrega i il·lusió.
Aquesta producció catalana ha obtingut 2 Premis de la Crítica, 3 premis Teatro Musical de Madrid, 2 premis Broadwayworld i dues nominacions als Butaca.
Mantenint els cubs originals de la primera escenografia, aquesta proposta escenogràfica de Jordi Bulbena s’ha adaptat al format d’una sala gran sense perdre el seu encant. Uns troncs d’arbre gegantins i la magnífica il·luminació de Dani Gener omplen l’escena.
Amb 19 números musicals interpretats en directe, la magnífica adaptació al català i unes interpretacions vocals i coreogràfiques molt notables, EL DESPERTAR DE LA PRIMAVERA és un magnífic musical que no decep, i que decididament recomanem si o sí.
Per poder veure la ressenya original, només cal clicar en aquest ENLLAÇ