No és habitual trobar musicals sobre temes tan sòrdids, però no es tracta pas d’un cas aïllat (Assassins, Sweenney Todd, American Psicho, Killer, etc) ni tampoc d’un fet que ens sigui del tot desconegut. El cas de Leopold i Loeb ja va ser adaptat molt lliurement per Alfred Hitchcock a La soga, i ara fa uns dotze anys que el compositor Stephen Dolginoff va estrenar a l’Off Broadway la seva versió musical. El muntatge ha tingut múltiples adaptacions a tot el món, i aquesta que ara ens ocupa ve de la mà d’una companyia madrilenya que ja ha triomfat en el Nuevo Teatro Alcalá.
La versió que n’ha sortit funciona, però es perd una mica en un escenari gran. Sembla una proposta més adequada per un espai més proper i més petit, on creiem que hauria resultat molt més inquietant. Els actors Alejandro de los Santos i David Tortosa compleixen amb el que se’ls hi demana, i fins i tot extreuen moments molt interessants d’uns personatges psicològicament molt complicats. Pel que fa a la direcció, crec que peca de conservadora i excessivament lineal. És una direcció on destaca la part musical, però on els referents d’altres muntatges pesen amb excés i on els canvis d’escena resulten forçats i poc creïbles enmig del curiós andami que fa d’escenografia. En definitiva, un espectacle que promet més del que dóna, però que compta amb cançons força reeixides i un final que ens retorna l’interès.