Celebrat com un dels millors muntatges de 2019, Las canciones de l’argentí Pablo Messiez ha tornat a omplir les sales de Teatre Kamikaze per plantejar una vegada més el misteri de per què l’orella no té parpelles. No naixem veient, però escoltar està lligat íntimament amb la nostra condició d’humans emmotllables, oberts, vulnerables, curiosos. Amb inspiracions ben avingudes dels personatges i situacions de la dramatúrgia d’Anton Txékhov, i de la mà d’uns actors que s’esgargamellen a l’escenari, -Javier Ballesteros, Carlota Gaviño, Rebeca Hernando, José Juan Rodríguez, Íñigo
Rodríguez-Clar, Joan Solé i mikele Urroz-, la volatilitat l’ambient aconsegueix dissoldre’ns en un univers en el qual la música marca el ritme i la nostra història.
Qui no recorda a un vell amor a través d’una cançó, qui no s’alegra o entristeix quan algú li dóna a l’play de l’casset? A través d’una selecció exquisida de més de 20 cançons, que van des Jacques Brel a Liza Minnelli, de Cecilia Bartoli a Tom Waits, arriba la pregunta necessària que hi ha darrere aquest exercici d’arrencada i fúria teatral: A tu que t’agrada més escoltar o cantar?